سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران چه کسی است؟

باید منتظر ماند و دید جبهه اصلاحات از میان سه راهبرد «تحریم انتخابات»، «مشارکت بدون قید و شرط» و «مشارکت مشروط» کدام را برمی‌گزیند؟

به گزارش ایران ریپورتس، در صورتی که بعد از بررسی نهایی شورای نگهبان، احزابی مانند اعتدال و توسعه، حزب کارگزاران، اعتماد ملی و شخصیت‌های اصلاح‌طلب غیرحزبی که از قبل تصمیم بر مشارکت داشتند بخواهند فهرستی تشکیل دهند، به‌احتمال قوی محمدباقر نوبخت سرلیست آنها خواهد بود.

همچنین علی مطهری توانایی ایستادن در جایگاه سرلیستی را دارد. مطهری در انتخابات مجلس نهم و دهم به‌صورت مستقل فهرستی تحت عنوان «صدای ملت» را رهبری می‌کرد و ممکن است بخواهد مجدداً با برخی همفکرانش ورود مستقل به عرصه انتخابات داشته باشد.

بدنه لیست اصلاح‌طلبان را از میان چهره‌های شناخته‌شده افرادی همچون رئوف قادری و اسماعیل دوستی از حزب اعتماد ملی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در دولت روحانی، سید فرید موسوی، محسن علوی نماینده و محمود مازنی نمایندگان مجلس دهم تشکیل خواهند داد.

همچنین برخی نزدیکان علی لاریجانی همچون منصور حقیقت‌پور یا علی عباسپور تهرانی تأییدصلاحیت شده‌اند که ممکن است مانند انتخابات مجلس دهم، شاهد ائتلاف بین این دو جریان باشیم.

البته باید منتظر ماند و دید جبهه اصلاحات از میان سه راهبرد «تحریم انتخابات»، «مشارکت بدون قید و شرط» و «مشارکت مشروط» کدام را برمی‌گزیند؟ حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در نشست خبری اعلام کرد دو راهبرد اولی طرفدار چندانی ندارد و اکثریت اصلاح‌طلبان به مشارکت مشروط معتقدند

Leave a Reply

Your email address will not be published.