سخنران مراسم شهدای لامرد در عملیات رمضان: پرچم ایران نماد ارزش‌های اسلامی است

سردار احمدیان در مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان شهرستان لامرد گفت: پرچم ایران نماد پاسداری و کرامت ارزش های اسلامی است که اجازه نمیدهیم عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب، به پرچم و حجاب ما که نماد ملت است توهین کنند

شهدای لامرد در عملیات رمضان؛

به گزارش ایران ریپورتس، یادواره شهدای عملیات رمضان شهرستان لامرد در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تراکمه و به همت هیئت فاطمیون و حوزه شهری شهید مصطفی خمینی (ره) لامرد برگزار شد.

در این آئین باشکوه و شهدایی که خانواده های معظم شاهد، ایثارگر، امام جمعه، فرماندار، دادستان و تنی چند از مسولین محلی دیگر لامرد نیز حضور داشتند، سردار محمد احمدیان از راویان و یادگاران دوران دفاع مقدس طی سخنانی به روایت گری از آن دوران طلایی پرداخت و گفت: عده ای به ولایت و رهبری در عملیات بیت المقدس شک کردند و بعضی ها نیامدند و عقب نشینی کردند و این یعنی سرپیچی از دستورات رهبری است.

او با بیان این موضوع که یکی از بدترین عملیات های دفاع مقدس، عملیات رمضان بود و عده ای در آن عملیات سست شدند افزود: عملیات رمضان یکی از عملیات‌های مهم در تاریخ جنگ بین ایران و عراق بود که با حمله صدام آغاز شد و چند شهر از جمله خرمشهر را تصرف کرد اما نیروهای ایرانی کم کم بر اوضاع مسلط شدند و ورق جنگ را برگرداندند.

وی تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس پیش روی های زیادی داشتیم که بعد از مدتی عقب گرد داشتیم و آن چیزی که گم شده امروز ما است این است که باید راه شهیدان را ادامه دهیم و نکند در این مسیر کوتاهی کنیم.

احمدیان افزود: تاشهر بصره پیش روی کردیم و وارد خاک عراق شدیم و این مهم بر اساس اعتقاد و غیرت دینی فرزندان این مرزو بوم بود، و همین امر بچه ها را به معرکه جنگ کشاند.

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد:
پرچم ایران نماد ارزش‌های اسلامی است که امروز همه باید از این نماد به‌خوبی پاسداری کرده و اجازه ندهیم عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب، به پرچم و حجاب ما که نماد ملت است توهین کنند.

این یادگار دفاع مقدس افزود: پیروی از ولایت فقیه، کرامت معنوی و شفاعت را به ارمغان می‌آورد و رمز پیروزی ما ولایت‌پذیری است که مردم را همواره در همه‌ی صحنه‌های مختلف پیروز کرد و اگر امروز به دنبال سعادت هستیم باید مسیر شهدا که همان مسیر ولایت و معنویت است را با جدیت ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از بچگی یاد گرفته ایم که باید یا علی گفت و از تحریم و اسارت نهراسید و به خدا امید داشت، زیرا در دوران اسارت خیلی از اسرای ما حافظ قرآن، طلبه و یا… شدند که این جنس بچه های مسلمان ایرانی است.

او با بیان این موضوع که پرچم ایران بیرق ولایت است و این حرمت دارد تصریح کرد: شرف، عزت و آبروی امروز ما قرآن و اسلام است که باید راه شهیدان را گم نکنیم زیرا پای این بیرق خون ها ریخته شده است.

سخنران مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان لامرد گفت: هر وقت به دل جنگ رفتیم به روزهای عاشورا رسیدیم و شهدا با امام حسین و حضرت زهرا(س) عهدو پیمان بسته بودند و به خواسته های خود که همان شهادت در راه خدا بود رسیدند.

وی تاکید کرد: نباید به باورها و اعتقادات پشت کرد و امید است دولت مردان نیز مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه را هر چه سریعتر مرتفع نمایند.

در پایان این مراسم معنوی، کربلایی عارف ابراهیمی از مداحان خوش صدای جنوب به مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهلبیت عصمت و طهارت(ع) پرداختند.
💫خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.