روایت بانوی کارآفرین دارای بزرگترین تولیدی پوشاک در فیروزآباد

بانوی کارآفرین فیروزآبادی با وجود مشکلات بسیار همچون اعتیاد همسر، ضمن کار و تلاش توانسته به یکی از بزرگترین تولیدی‌های پوشاک شهرستان دست یابد.

روایت بانوی کارآفرین دارای بزرگترین تولیدی پوشاک در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه هر جامعه‌ای است و از نظر برنامه ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت بسیاری می‌باشد که می‌توان به ایجاد اشتغال، افزایش سود و سرمایه سرمایه گذاران، دگرگونی ارزش ها و تحول ماهیت آن‌ها، پر شدن شکاف و خلأهای بازار، گذار از رکود اقتصادی، جبران عقب ماندگی های اقتصادی و آسان شدن روند رشد و توسعه کشور، جلوگیری از پسروی اقتصادی و تأمین رفاه اجتماعی اشاره کرد.

حال اگر این کارآفرینی توسط یک بانو صورت گرفته و توانسته باشد چندین اشتغال ایجاد کند، ارزشی دوچندان پیدا می‌کند.

معصومه مرادی از این قبیل بانوان است که در شهرستان فیروزآباد با وجود تمامی مشکلاتی که طی سالیان با آنها دست و پنجه نرم کرده، توانسته کارآفرینی خوشنام و موفق نیز باشد.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر زندگی این بانوی فعال و کارآفرین به گفت‌وگو با وی پرداختیم و معصومه مرادی ابعاد بیشتری از زندگی و مشکلاتی که داشته و دارد را برایمان تعریف کرد، مشکلاتی که البته نتوانسته مانع عزم راسخ وی شود.

 مرادی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۰ ازدواج کرده و حاصل آن دو فرزند دختر می‌باشد، اظهار داشت: از همان اوایل زندگی مشترکمان، همسرم دچار اعتیاد شده و مشکلی بزرگ بر مصائب زندگیمان اضافه شد.

وی ادامه داد: من و فرزندانم روزهای سختی را به دلیل اعتیاد همسرم همراه با مشکلات مادی و روحی می‌گذرانیم.

به گفته این بانوی فیروزآبادی سرانجام همسرش پس از 20 سال اعتیاد و البته تلاش برای ترک کردن آن، فوت کرد و زن و بچه هایش را تنها گذاشت.

پس از این اتفاق زندگی مرادی و فرزندانش رنگ دیگری گرفته و در حالی که یک سالی را در سردرگمی به سر می‌برد اما سرانجام راه خود را پیدا کرد.

وی در این خصوص توضیح داد: پیش از این تجربیاتی در زمینه خیاطی داشتم پس با توکل به خدا و همکاری و پشتیبانی کمیته امداد امام خمینی شهرستان فیروزآباد مغازه کوچکی را در شهر اجاره کرده و با خرید یک دستگاه چرخ خیاطی و سایر ملزومات آن، کار خود را با دستان خالی و حتی بدهی به جا مانده، آغاز کردم.

این بانوی کارآفرین، اعتماد و توکل به خدا را عامل اصلی گذر از آن دوران سخت زندگی خود عنوان کرد و گفت: به لطف خدا کمی بعد از شروع به کار خیاطی توانستم پروانه کسب گرفته و به کارم رسمیت ببخشم.

وی پیرامون توسعه و گسترش کار خیاطی اش بیان کرد: سپس با مهدهای کودک فیروزآباد و در ادامه پیش دبستانی ها وارد تعامل و رایزنی شدم تا تهیه و توزیع لباس های فرمشان را انجام دهم که کارهایم بسیار مورد توجه قرار گرفت.

به گفته او، کم کم کارش روی غلتک افتاد و دیگر مدارس بودند که از وی برای دوخت و توزیع لباس های فرم درخواست همکاری داشتند.

مرادی اضافه کرد: کم کم از همه مدارس و مقاطع مشتری داشتم که با لطف خدا و کمک کمیته امداد شهرستان فیروزآباد، چند دستگاه دیگر چرخ خیاطی را خریداری کرده و با اجاره مکانی بزرگتر، چندین نفر از بانوان بی سرپرست و کم درآمد را به کارگیری کردم.

وی با بیان اینکه تلاش دارد تا در حد توان به شعار سال که تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها باشد، عمل نماید، گفت: مهم ترین معضل کنونی جامعه ما اشتغال است که در صورت حل این معضل، بسیاری از مشکلات دیگر نیز از بین رفته و بسیاری نیز کمتر خواهد شد.

 این بانوی فیروزآبادی با ذکر اینکه به لطف خدا در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدی های پوشاک شهرستان را دارد، بیان کرد: در تولیدی ما ۴۰ بانوی فیروزآبادی که بیشتر بی سرپرست و کم درآمد هستند، مشغول فعالیت می‌باشند و به تولید پوشاک و لباس فرم شرکت‌ها، ادارات، رستوران‌ها و کارخانجات فیروزآباد و شهرهای اطراف مشغول هستیم.

 وی با اشاره به اینکه هرآنچه برایش رقم خورده، لطف خدا بوده و همچنان برای رشد و توسعه کارش تلاش خواهد کرد، گفت: کارآفرینی در کشور با مسائل و مشکلاتی همراه است که باید مسئولان توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

مرادی در خصوص مشکلات خود گفت: گرانی مواد اولیه و تهیه آن همچنین نبود پشتوانه مالی مهمترین مشکلات ما در عرصه تولیدی پوشاک می‌باشد.

لزوم توجه به کارآفرینان و تولیدکنندگان برای پوشانیدن جامه عمل به شعار سال

به گزارش فارس؛ این روزها کارآفرینی و کارآفرین بودن مشتاقان بسیار زیادی دارد و بسیار مورد توجه جوامع مختلف قرار گرفته است. به نحوی که همه ی مردم و صاحبین مشاغل به دنبال یک برنامه و پروژه ی کارآفرینی موفقی هستند تا بتوانند در کسب و کار خود به بهترین نحو ممکن خود را نشان دهند.

کارآفرین بودن یک عمل و اقدام بسیار مهمی است که می تواند سبب رشد و تعالی یک فرد یا یک سازمان باشد و در واقع یک فرایندی است که از طریق آن می توان فرصت های شغلی و اقتصادی را بهتر شناخته و به وسیله آن، کسب و کاری جدید و درآمد زا را به راه انداخت.

حال که بسیاری همچون معصومه مرادی وارد این عرصه شده اند و نشان داده اند که می‌توانند در این راه موفق شوند، لازم است که برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مسئولان و متولیان حوزه تولید و کارآفرینی را بیش از پیش مورد عنایت و توجه خود قرار دهند.

گزارش از محمد صادقی

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.