مدیر آموزش و پرورش لامرد؛رقابت ۱۳۷۰ نفر از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در لامرد

مدیر آموزش و پرورش لامرد با اعلام این که ۱۳۷۰ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند، از اعلام نتیجه نهایی این آزمون در نیمه تیرماه خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دو کد رشته آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی با حضور ۱۳۷۰ نفر داوطلب در روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در لامرد برگزار خواهد شد.

ابراهیم حیاتی مدیر آموزش و پرورش لامرد در این باره گفت: موضوع کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش در سالیان گذشته همواره به عنوان یک مسئله جدی مطرح بوده و وزارت آموزش‌و پرورش که با موج بازنشستگی نیروهایش در چندسال اخیر روبه‌رو بوده به منظور جبران کمبود منابع انسانی از روش‌های جایگزینی برای تامین معلم که از جمله آن‌ها می‌توان به حق‌ التدریش شاغلین، استفاده از معلمان خرید خدمات، جذب نیرو‌های نهضتی، حق التدریس و مربیان پیش‌ دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف و استمرار خدمت معلمان در آستانه بازنشستگی اشاره کرد.

وی افزود: علاوه براین سالانه آزمون‌های فراگیری برای جذب نیرو از محل اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کند، به این ترتیب که از میان فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و بالاتر نیرو‌هایی را پس از پذیرش در آزمون کتبی و مصاحبه جذب و آن‌ها را روانه شرکت در دوره‌های یک‌ساله مهارت آموزی معلمی در دانشگاه فرهنگیان می‌کند.

حیاتی با بیان این مطلب که اعلام نتیجه نهایی، تیرماه مشخص خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد داوطلبان در مناطق جنوب، با رایزنی های صورت گرفته آموزش و پرورش لامرد میزبان ۱۳۷۰ داوطلب زن و مرد در دو کد رشته آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مهارت آموزان پس از قبولی در آزمون جامع پایانی وارد کلاس‌های درس می‌شوند افزود: تمامی تدابیر امنیتی و اجرایی لازم جهت برگزاری سالم این آزمون در دستور کار قرار گرفته است و داوطلبان در ۴ حوزه خواهران و ۱ حوزه برادران به رقابت خواهند پرداخت.

عضو شورای اداری شهرستان لامرد ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان تاکید نمود: داوطلبان محترم با توجه به احتمال شیوع بیماری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام لازم را داشته و اطلاعیه های برگزاری را رصد نموده تا با آرامش خاطر در این آزمون شرکت نمایند.
خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.