دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانایی تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن علیه کرونا را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار مجازی با وزیر بهداشت، با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در مجموعه سلامت فارس برای تسریع در روند واکسیناسیون کرونا، از توانایی تزریق روزانه یکصد هزار دوز واکسن خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نخستین نشست روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس، صبح امروز برگزار شد و دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به دلیل ابتلا به کرونا، از بیمارستان به صورت مجازی در این نشست شرکت کرد.

او در نشست وب کنفرانسی با دکتر «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: در صورت تامین واکسن علیه بیماری کووید۱۹، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها، توانایی تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن را دارد که در حال حاضر ۳۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون، ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، در این امر فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی مرکز خودرویی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در شیراز به عنوان نخستین مرکز خودرویی واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته، حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز نیز به عنوان بزرگترین حسینیه جنوب کشور به چرخه ارایه خدمات در زمینه انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس افزوده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی کلینیک های بستری موقت بیماران مبتلا به کووید۱۹ (OPAT)را از طرح های عظیم در راستای جبران کمبود تخت ها در بخش های کووید۱۹ بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: در پیک های پیشین، کمبود تخت در بخش های کووید۱۹ بیمارستان ها احساس می شد که با راه اندازی بخش های (OPAT) این مورد مرتفع شد.

دکتر لطفی در این نشست از دست اندرکاران حوزه سلامت کشور و استان فارس به پاس مشارکت فعالانه در بحران کروناویروس قدردانی و ابراز امیدواری کرد ثمره این تلاش ها، ریشه کنی هر چه سریع تر این بیماری در تمامی استان های کشور باشد.

دکتر «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در این نشست ویدئوکنفرانسی، برای دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز که در بستر بیماری به سر می برد، آرزوی سلامتی کرد و مهم ترین اولویت های مجموعه سلامت کشور را در زمینه مقابله با کرونا و پیشبرد برنامه های بهداشت و درمان کشور به روسا و مسوولان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور اعلام کرد.

واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند، همچنین اهمیت توسعه زیرساخت ها و برنامه های بهداشتی در کشور، از مهم ترین موضوعات مطرح شده از سوی وزیر بهداشت در این نشست بود.

در این نشست مجازی دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت، دکتر «اورنگ ایلامی» معاون درمان، دکتر «علی اکبری» معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر «محمدرضا حیدری» معاون غذا و دارو و دکتر «محمد حبیبی» مشاور رییس دانشگاه و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دفتر ریاست دانشگاه نیز حضور داشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.