خروج فارس از وضعیت بحرانی کم‌ آبی/سد درودزن در آستانه لب ریز شدن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اعلام خبر خروج این استان از وضعیت بحرانی کم آبی با فعالیت سامانه اخیر بارشی، گفت: سد درودزن که منبع اصلی تامین آب شرب کلانشهر شیراز است در آستانه پرشدن قرار دارد و طی چند روز آتی تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، غلامرضا غلامی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته در سطح استان آغاز شد یکی از بهترین نوع بارندگی‌های سالیان اخیر در فارس بوده که مزایای زیادی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر در سطح کلانشهر شیراز بیش از ۷۰ میلی متر و در بعضی شهرستان‌ها مانند سپیدان و ممسنی بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی رخ داده است.

باران در فارس خرابی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تاکید کرد: در پی فعالیت این سامانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ نوع خسارت مالی و جانی در سطح این استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه اغلب رودها و نهرهای فارس پس از فعالیت سامانه بارشی اخیر جان گرفته است گفت: سد درودزن که اصلی ترین منبع تامین آب شرب کلانشهر شیراز و مرودشت است طی 2 تا سه روز آتی تکمیل خواهد شد.

مسافران مراقب مه‌گرفتگی در جاده‌ها باشند

غلامی در ادامه با اعلام آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان های فارس افزود: در پی فعالیت سامانه بارشی ۲۴ ساعت اخیر و برودت هوا احتمالا صبح سه شنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ در بسیاری از محورها و جاده‌های استان مه‌گرفتگی وجود خواهد داشت و از این رو باید مسافران و رانندگان به این مهم توجه ویژه داشته و نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند

وی در خصوص وضعیت سدهای استان نیز گفت: وضعیت بسیاری از منابع آبی و سدهای استان به دلیل کم بارشی سال زراعی کنونی وخیم بود که با فعالیت سامانه جدید وضعیت بهتر و از حالت بحرانی خارج شد اما باید کماکان شهروندان صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در خاتمه اعلام کرد: سامانه بارشی نیز طی روزهای آتی وارد استان می‌شود که طی روزهای آینده جزییات آن اعلام خواهد شد و پیش بینی می‌شود که وضعیت بارندگی در سامانه پیش رو نیز مطلوب بوده و به نگرانی‌ها درباره کم آبی استان در فصل گرما خاتمه دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.