جوابیه فرمانداری شیراز در پی انتشار ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در خصوص درگیری در کارگاه‌های ضایعات فروشی حومه شیراز

مشکل وجود ضایعات فروشی‌های اطراف شهر مربوط به یکی دو سال اخیر نبوده و این معضل از سال‌های دور تاکنون وجود داشته و روز به روز بر انبوه ضایعات این کارگاهها افزوده شده است.

به گزارش ایران ریپورتس98، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در این خصوص ابراز داشت برخی از کارگاهها و انبارهای ضایعاتی اطراف شیراز و کمربندی این شهر دارای مجوز فعالیت بوده و تعدادی از آنها نیز فاقد مجوز هستند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.
امیری با بیان اینکه ساماندهی ضایعات فروشی‌های اطراف شیراز در یک تا دو سال اخیر همواره در دستور کار شورای تامین شهرستان شیراز بوده است، افزود: در راستای ساماندهی این مشاغل مکان یابی در زمینی معروف به ۵۰۰ هکتاری خارج از شهر شیراز انجام شده و مقرر بوده که شهرداری شیراز نسبت به جابجایی این مشاغل اقدام و البته از فعالیت ضایعات فروشی‌های غیرمجاز نیز جلوگیری نماید.

فرماندار شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع ساماندهی و جابجایی ضایعات فروشی‌های اطراف شیراز به دلیل برخی موانع از جمله ضرورت هماهنگی بین بخشی تا کنون با کندی مواجه بوده که البته مجدداً برای تاکید و تسریع در این امر موضوع در دستور کار فوری شورای تامین شهرستان قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز به موضوع درگیری اخیر گروهی از اتباع خارجی مقیم شیراز در یکی از کارگاه‌های ضایعاتی اطراف کمربندی اشاره کرد و افزود: دستگاههای امنیتی و انتظامی موضوع را رصد کرده و بررسی همه جانبه این حادثه و مراقبت لازم برای جلوگیری از بروز رخدادهای مشابه در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: از آنجا که برخی از فعالان حوزه ضایعات در شیراز اتباع کشور افغانستان هستند، موضوع ساماندهی این قشر نیز در قالب یک طرح جداگانه ای در دستور کار شورای تامین شهرستان شیراز قرار گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.