بسته حوادث | 29 اردیبهشت

با مهمترین اخبار حوادث دوشنبه 29 اردیبهشت ماه در استان فارس درخدمت مخاطبین عزیز هستیم.

کشف 117 میلیارد کالای قاچاق در فارس / انهدام باند سارقان با کشف 83 میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان از کشف 117 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی 24 ساعت گذشته در سطح استان خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته با اجرای طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان، 21 خودرو حامل کالای قاچاق توقیف، 25 متهم دستگیر و 117 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد.

وی به تشکیل 393 پرونده کالای قاچاق در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت 334 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف، 470 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و 396 متهم تحویل مراجع قضائی شده است.

کشف اموال مسروقه 83 میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در پی وقوع سرقت های منزل ، خودرو ، قطعات و محتویات خودرو و … توسط مجرمان حرفه ای و سابقه دار در سطح شهرستان شیراز ، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار حبیبی با اشاره به شناسایی و انهدام 8 باند سارقان در این خصوص طی یک ماه اخیر، اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده، متهمان تا کنون به 270 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه از این باندها، ارزش اموال مسروقه کشف شده بر طبق نظر کارشناسان را  83 میلیارد ریال عنوان کرد.

افزایش 14 درصدی کشفیات مواد مخدر

  این مقام ارشد انتظامی در استان فارس به کشفیات مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 9 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و در این خصوص یک هزار و 440 متهم دستگیر شده اند که میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 درصد افزایش داشته است.

هشدار به اراذل و اوباش

سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به مخلان نظم و امنیت عمومی در جامعه هشدار داد و تأکید کرد: پلیس با اراذل و اوباش و کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت جامعه را مختل کنند، به شدت و بر اساس قانون برخورد می کند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص 34 اراذل و اوباش که با اقدامات خود موجب ایجاد ناامنی در جامعه شده بودند، توسط مأموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

کاهش 22 درصدی وقوع و افزایش23 درصدی کشفیات فضای مجازی و پلمب بیش از 2 هزار واحد صنفی متخلف از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس به آن ها اشاره کرد.

پژو حامل 49 كيلو ترياك به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي كازرون از توقيف يك سواري 405 و كشف 49 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادي‌نژاد” بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري، به يك سواري 405 مظنون و آن را متوقف كردند.

سرهنگ “عبادي‌نژاد” با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، مقدار 49 كيلو ترياك كشف و يك نفر در اين خصوص دستگير شد، عنوان داشت: متهم تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن110 در اختیار پليس قرار دهند.

كشف كالاي قاچاق در اقليد

فرمانده انتظامی اقلید از کشف کالای قاچاق به ارزش 750 ميليون ريال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمي” ضمن تاکيد بر عزم جدي پليس در برخورد با قاچاق، اظهار داشت: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاقچيان، ماموران انتظامي اين شهرستان حين كنترل محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه پژو و وانت پراید مشکوک و آنها را متوقف کردند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودروها، 88 عدد پنکه، قهوه ساز، کارواش، ریش تراش، اتو، عطر و ادکلن و کولرگازی خارجي قاچاق كشف شد، گفت: در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 750 میلیون ریال برآورد شده است، از مردم خواست براي حمايت از توليد ملي و اشتغال جوانان در جامعه، هرگونه اطلاعات و اخباري در اين زمينه را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

سواري موهاوي حامل 55 كيلو ترياك به مقصد نرسيد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از توقيف يك سواري موهاوي و كشف 55 كيلو ترياك در بازرسي از آن خبر داد.

سرهنگ “عبدالله خسرواني” بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در اجراي طرح مقابله با قاچاقچيان و كنترل خودروهاي عبوري در ورودي شيراز، به يك سواري موهاوي مظنون و آن را متوقف كردند.

سرهنگ “خسرواني” با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، مقدار 55 كيلو ترياك كشف و 3 نفر در اين خصوص دستگير شدند، عنوان داشت: متهمان تحويل مراجع قضائي شدند.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن110 در اختیار پليس قرار دهند.

شهداء مظهر ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی هستند

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در دیدار با خانواده شهید “سیدعلی حسینی” گفت: شهداء مظهر ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی هستند.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در این دیدار گفت: شهدا عزت و سربلندی ایران اسلامی را در دنیا محقق کردند و امروز امنیت حاکم بر جامعه و پیشرفت های علمی، فن آوری و اقتصادی کشور محصول فداکاری و اخلاص آنان است.

وی خانواده‌های شهداء را بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب دانست و افزود: خانواده شهداء مظهر صبر و شکیبایی هستند و تکریم خانواده آنان یک ضرورت و یک وظیفه دینی، ارزشی و انسانی برای تمامی آحاد مردم و مسؤولان است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در پایان این دیدار با اعطای لوح سپاس و هدیه از خانواده  شهید “سیدعلی حسینی ” تقدیر کرد.

گفتنی است ستوان دوم شهید “سیدعلی حسینی”  در سال 1382 در بندرعباس در درگیری با اشرار و قاتلین فراری به شهادت رسید.

كشف 59 كيلو ترياك از پژو 405 درآباده

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از كشف 59 كيلو ترياك از يك سواري 405 خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجويي” اظهار داشت: ماموران كلانتري “بهمن” اين شهرستان حين گشت زني نامحسوس و هدفمند در محور آباده به سمت سميرم، به يك پژو 405 مشكوك شدند و پس از طي مسافتي تعقيب و مراقبت آن را  متوقف كردند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق به كشف 59 كيلو ترياك که به طرز ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود شدند و راننده را نيز دستگير كردند.

فرمانده انتظامي آباده با بيان اينكه يك سواري 405 با 2 سرنشين كه اسكورت محموله بود نيز توقيف شد، گفت: شهروندان مي‌توانند با گزارش سريع موارد مشکوک به سامانه فوريت‌هاي پليسي110، سبزپوشان عرصه نظم و امنيت را در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ياري كنند.

کشف 17 هزار عدد قرص مکمل قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف 17 هزار قرص مکمل ورزشی قاچاق به ارزش یک ميليارد ريال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی ” با اعلام این خبر، افزود: در راستای مقابله با قاچاق کالا، ماموران انتظامي این شهرستان در حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي به یک دستگاه اتوبوس حامل کالا مظنون شدند.

فرمانده انتظامی  شهرستان بوانات گفت: ماموران در بازرسی از این اتوبوس موفق شدند 17 هزار و 860 قلم انواع قرص مکمل غذایی قاچاق را كشف كنند.  

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به اینکه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده عرضه و توزیع داروهای قاچاق مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

مدعی دروغین امام زمان در پاسارگاد دستگیر شد

فرمانده انتظامي پاسارگاد از دستگیری فردی در اين شهرستان خبر داد كه ادعا مي‌كرد امام زمان است.

سرهنگ “محمد نیک‌بخت” گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر اينكه فردي در خيابان خود را امام زمان معرفي مي‌كند و در حال تبليغ مي‌باشد كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند و سريعا فرد مورد نظر را شناسايي و دستگير و به مقر انتظامي دلالت دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد با اشاره به اينكه متهم 36 ساله در بازجویی اوليه به ادعای دروغین خود را نماینده خدا بر روی زمین و امام زمان معرفي مي‌كرد، عنوان داشت: متهم با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.