بسته حوادث | 22 اردیبهشت

با مهمترین اخبار حوادث دوشنبه 22 اردیبهشت ماه در استان فارس درخدمت مخاطبین عزیز هستیم.

كشف 119 كيلو ترياك در داراب

فرمانده انتظامي استان از توقيف يك سواري 405 و كشف 119 كيلو ترياك در محور بندرعباس-داراب خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبيبي” بيان كرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر داراب با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي قصد دارد با استفاده از یک سواري 405 مقاديري مواد مخدر را به اين شهرستان انتقال دهد.

وي ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و با انجام گشت‌هاي محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر را شناسايي و توقيف كردند.

سردار “حبيبي” با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو ميزان 119 كيلو ترياك كشف و راننده نيز دستگير شد، تصريح كرد: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد.

 کشف خودرو 50 میلیاردی قاچاق در شيراز

جانشين فرماندهي انتظامي استان از كشف یک خودرو میلیاردی قاچاق به ارزش 50 میلیارد ریال در شيراز خبر داد.

سرهنگ “يوسف ملك‌زاده” اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند یک خودرو بنز قاچاق در منزل مسكوني واقع در يكي از محله‌هاي شيراز می‌باشد كه رسيدگي به موضوع در دستور كار خود قرار دادند.

سرهنگ “ملك‌زاده” خاطر نشان كرد: ماموران سريعا ضمن هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند يك سواري بنز قاچاق و فاقد هرگونه مدارك گمركي را كشف كنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش آن، 50 میلیارد ريال برآورد شده است.

10 هكتار از اراضي طبيعي فراشبند در آتش سوخت

فرمانده انتظامي فراشبند از آتش سوزي 10 هكتار از مراتع و جنگل‌هاي واقع در اطراف روستاي “باچون” آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “كرامت‌الله برومندي” گفت: مأموران انتظامي اين شهرستان از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از آتش سوزی جنگل ها و مراتع ملي و طبيعي اطراف روستاي “باچون” مطلع شدند.

وي ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده كردند اين مراتع ملي و طبيعي بنا به عللي نامعلوم طعمه حريق شده است.

فرمانده انتظامي فراشبند اظهار كرد: با تلاش عوامل انتظامي، اداره منابع طبيعي، آتش نشاني، بسيج و اهالی محل پس از ساعت ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ “برومندي” تصريح كرد: براساس اعلام كارشناسان مربوطه در اين آتش سوزي، 10 هكتار از منابع و مراتع طبيعي از بين رفته و سوخته است.

دستگیری 333 نفر متهم از ابتدای سال جاری تا کنون در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری 333 نفر سارق، داراي سابقه جلب و خرده فروش مواد مخدر  از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجارشکنان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کازرون  می‌باشد  که با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا می شود.

وی افزود: در همین راستا ماموران از ابتدای سال جاری تا کنون پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و ترفندهای خاص پلیسی، موفق شدند 333 نفر سارق، داراي سابقه جلب و خرده فروش مواد مخدر  را دستگیر كنند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کازرون در سال جاری می‌باشد و پلیس در این راستا به صورت شبانه‌روزی براي برخورد با مجرمان و فراهم كردن امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌كند. 

وی با بيان اينكه تولید و ارتقا امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غير قانوني توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

دستگيري سارقان و كشف 15 فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري سارقان چاه‌ها و باغات كشاورزي بخش “سيمكان” و كشف 15عدد باطري مسروقه خبر داد.

سرهنگ “افشين حيدري” اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از چاه‌ها و باغات كشاورزي در بخش “سيمكان” اين شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي با بيان اينكه ماموران با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين زمينه 6 نفر سارق كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و دستگير كنند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان 15 عدد باطري مسروقه كشف شد.

سرهنگ “حيدري” با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 15 فقره سرقت از باغات و چاه‌هاي كشاورزي اقرار كردند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و شناسايي افراد مشكوك سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

کشف 54 تن گندم قاچاق در شيراز

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان گفت: با تلاش مأموران اين پليس، 2 كاميون توقیف و 54 هزار و 700 كيلوگرم گندم قاچاق به ارزش يك ميليارد و 300 ميليون ريال کشف شد.  

سرهنگ “ابراهيم يگانه” بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند 2 دستگاه كاميون در يكي از محلات شيراز قصد صادر كردن بار گندم قاچاق به صورت خارج از شبكه دارد كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران سريعا به محل مورد نظر اعزام و ضمن متوقف كردن هر 2 دستگاه خودرو،  در بازرسي از آنها ميزان 54 هزار و 700 كيلوگرم گندم قاچاق كه فاقد مدارك قانوني بود كشف كردند.

سرهنگ “يگانه” با اعلام این که ارزش گندم‌هاي قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 300 ميليون ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص 2 نفر دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

راكب موتورسيكلت در برخورد با اسب جان باخت

فرمانده انتظامي استهبان گفت: در برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با يك راس اسب در “فلكه معلم” اين شهرستان، راكب مجروح و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرد.

سرهنگ “حسين اكبرپور” بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف در “فلكه معلم” اين شهرستان، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي براي بررسي موضوع به محل خادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند كه يك دستگاه موتورسيكلت با يك راس اسب برخورد و منجر به مجروحيت راكب شده است.

سرهنگ “اكبرپور” با بيان اينكه راكب پس از انتقال به بيمارستان فوت كرده است، عنوان داشت: كارشناسان پليس راهور در صحنه حاضر و علت را موكول به تحقيقات بعدي اعلام كردند.

كشف 2 راس بزغاله وحشي در  لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از دستگيري شكارچي غير مجاز و كشف 2 راس بزغاله وحشي در شهر “خور” خبر داد.

سرهنگ “داود امجدي” بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي 2 راس بزغاله وحشي را در منزلش در شهر خور مخفي كرده است كه موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل مذكور اعزام شدند و در بازرسي از آن منزل موفق به كشف 2 راس بزغاله وحشي شدند.

سرهنگ “امجدي” خاطر نشان كرد: در اين خصوص يك نفر متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي لارستان گفت: نيروي انتظامي براي پیشگیری از انقراض وحوش و حفظ منابع طبیعی با تمام توان و اقتدار با شکارچیان غیرمجاز در طبیعت به شدت مقابله خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد.

توقیف 445 وسیله نقلیه متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از توقیف 445 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” گفت: اجرای طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان از ابتدای سال جاری با جدیت توسط انتظامی مرودشت در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره شهروندان از آن گلایه دارند، وسایل نقلیه متخلف است که به اشکال مختلف باعث ایجاد بی نظمی و سلب آسایش مردم می‌شوند، افزود: در همین راستا طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد و توقیف وسایل نقلیه متخلف در دستور کار جدی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ “زراعتیان” ادامه داد:در این طرح‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 150 دستگاه موتورسیکلت و 295 دستگاه خودرو متخلف توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ انتقال شدند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: اجرای اینگونه طرح ها، رضایت مندی شهروندان و مسئولان شهرستان مرودشت را درپی داشت به گونه‌ای که مردم با مراجعه به مراکز انتظامی مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش‌های شبانه روزی ماموران اعلام کردند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.