برگزاری اولین کارگاه لیوان چینی و روپایی ویژه کودکان با نیازهای ویژه کشور در شیراز

اولین کارگاه لیوان چینی و روپایی ویژه کودکان با نیازهای ویژه کشور در شیراز برگزار شد .

به گزارش ایران ریپورتس، اولین کارگاه آموزشی آشنایی با لیوان چینی با حضور ۱۸ ورزشکار ( اتیسم-سندروم داون و کم توان ذهنی) با حضور کمیته لیوان استان فارس خانم ستوده فر و سرپرست کمیته ورزشی موسسه حامیان اتیسم شیراز محمد نظری و خانم مشتاقی نایب رئیس کمیته ورزشی حامیان اتیسم شیراز و روزبه مهرپور مسئول پارا کراسفیت استان فارس برای نخستین بار در کشور و در مجموعه ورزشی یادگار امام و کارگاه آموزشی روپایی با حضور ۲۰ ورزشکار ( اتیسم – سندروم داون – کم توان ذهنی) با حضور کمیته روپایی استان آقای جوکار و مدیر عامل موسسه حامیان اتیسم شیراز ، اقای رضا مرادی و سرپرست کمیته ورزشی حامیان اتیسم شیراز محمد نظری و نایب رئیس کمیته ورزشی حامیان اتیسم شیراز خانم مشتاقی در باشگاه منتظران قائم شیراز برای نخستین بار برگزار شد .

محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی استفاده می شود.
این اختلالات با مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی مشخص می شوند. افراد مبتلا به ASD اغلب علائم یا الگو های رفتاری محدود ، تکراری و کلیشه ای را نشان می دهند.
وی افزود : کودکان مبتلا به اوتیسم، ممکن است بسیاری از رفتارهای تکرار شونده، مانند به هم زدن دست‌ها، تکان دادن بدن و یا در آوردن صدا، را در اوایل زندگی داشته باشند.
وی افزود: آن‌ها ممکن است اشیا را بارها به ترتیب چیده و بهم بزنند. برخی کودکان با حرکاتی مکرر مانند گاز گرفتن دست و ضربه به سر به خود آسیب می‌زنند.
جعفری افزود : با ابتکار هیات ورزش های همگانی استان فارس در سال گذشته برای اولین بار و راستای شناخت عموم مردم و آشنایی با این اختلال و مشکلات خانوادها و کوکان اوتیسم در مسیر پیاده روی با همکاری انجمن اوتیسم ایستگاه اوتیسم راه اندازی شد .
جعفری افزود با توجه به نیاز خاص فرزندان اوتیسم به تحرک و فعالیت بدنی هیات ورزش های همگانی استان فارس در کنار انجمن اوتیسم برنامه های مفرح و شاد و خلاقانه ای را برای این فرزندان و خانواده های این عزیزان برنامه ریزی شده است که با زمان بندی برای کودکان و خانواده با نیازمندی های ویژه اجرا خواهد شد .

Leave a Reply

Your email address will not be published.