استاندار فارس: شبکه وسیع نماز جمعه را برای تحکیم پایه‌های نظام مغتنم می‌شماریم

استاندار فارس گفت: برای آنکه بتوانیم نقشمان را به درستی انجام دهیم از ائمه جمعه یاری گرفته‌ایم؛ چه انتقاد بوده باشد و چه تعریف و تمجید، هر دو از نظر ما پذیرفتنی است و وجود این شبکه وسیع را برای تحکیم پایه‌های نظام مغتنم می‌شماریم.

به گزارش ایران ریپورتس98، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به در پیش بودن سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب، از نقش بی‌بدیل ائمه جمعه برای وحدت‌آفرینی و انسجام‌بخشی به جامعه یاد کرد.

وی ابراز داشت: برای ایجاد ارتباط بهتر بین فرماندار، امام جمعه و مدیران استانی، جلسه‌ای برای ارتباط با ائمه جمعه به‌صورت مجازی برگزار خواهیم کرد که مطالب خود را عرضه و چنانچه مشکلی است آن‌ها را مطرح کنند.

استاندار فارس با برشمردن شاخص‌های ماندگاری امامان جمعه، عنوان کرد: هریک از امامان جمعه با توجه به خلق و خو، تخصص، تجربه، جبر زمانه و وضعیت روز شاخصه‌هایی ویژه داشته‌اند و آنان که حق‌طلبی، حق‌گویی، آزادی، استبدادستیزی، توجه به معنویت و اخلاق، رعایت انصاف و عدالت را در دستور کار قرار دادند در ذهن مردم و نمازگزاران ماندگارتر شده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز به آگاهی‌بخشی، روشنگری، مشارکت‌افزایی و امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم و مسوولان نباید هیچ‌گاه از بیان این مطالب توسط امامان جمعه گلایه‌مند شوند؛ چراکه این‌ها نشان‌دهنده نقش‌آفرینی ائمه جمعه است.

استاندار فارس افزود: گلایه‌ها از بیان انتقادات نیست؛ بلکه از دیدن نیمه خالی لیوان و ندیدن زحمات دولت و نظام است. هر مسوولی باید با نقدهای مشفقانه بگوید و راهکارهای عالمانه ارائه دهد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز با اشاره به اینکه استان فارس دومین استان از لحاظ برگزاری نماز جمعه است، این ویژگی را فرصتی بسیار خوب برای پیشبرد اهداف جامعه دانست.

سید احمد احمدی‌زاده با بیان اینکه ارتباط بین مدیران و فرمانداران با ائمه جمعه در استان برقرار است، اظهار کرد: خطبه‌های نماز جمعه هر شنبه جمع‌آوری می‌شود و موارد عنوان شده در خطبه‌ها به مدیران مربوط ارسال می‌شود تا پاسخ‌ها و راهکارهای لازم ارائه شود.

وی بیان داشت: دشمن برای القای یاس و ناامیدی در جامعه طراحی و برنامه‌ریزی کرده است و گاه بعضا خواسته یا ناخواسته مباحثی مطرح می‌شود که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

معاون استاندار فارس افزود: در شرایط کنونی اتاق فکر دشمن بر القای ناکارامدی نظام متمرکز شده است و  انتظار می‌رود با حضور آیت‌الله دژکام که در جایگاه نماینده ولی فقیه به عنوان الگو اثرگذار است، ارتباط مدیران با ائمه جمعه نیز بیش از پیش قوت یابد.

احمدی‌زاده اظهار کرد: در شرایط کنونی که دولت با مشکلات کوچک و بزرگ مواجه است، هزاران میلیارد تومان پروژه در دولت درحال افتتاح است که ائمه جمعه با یادکرد از آن‌ها می‌توانند بر نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه بیفزایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.