آمادگی تجار فارس برای گسترش مبادلات تجاری با مجارستان

رئیس اتاق بازرگانی فارس از آمادگی تجار استان برای گسترش مبادلات تجاری با کشور مجارستان خبر داد.

جمال رازقی در دیدار با سفیر کشور مجارستان در ایران بیان کرد: سابقه همکاری و ارتباط دو کشور ایران و مجارستان بیش از ۱۶۰ سال است که این رابطه همیشه رابطه خوبی بوده و به جز مسئله تحریم، مبادله تجاری ما با کشور مجارستان مطلوب دو کشور نیست.

او با بیان اینکه هم اکنون عمده ارتباط ما از استان فارس با کشور مجارستان به اعزام دانشجو محدود شده، افزود: تحریم‌های ظالمانه مانع از توسعه اقتصادی ما شده اما با توجه به پتانسیل‌های استان فارس وشهر شیراز زمینه‌های همکاری بسیاری بین ما و کشور مجارستان وجود دارد.

رازقی با اشاره به قابلیت‌های فارس، اظهار کرد: فارس با تولید سالانه حدود ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی اولین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است.

او اضافه کرد: همچنین فارس در سالهای اخیر حرکت‌های چشمگیری در راستای توسعه صنعتی داشته به طوری که امروز در این استان بیش از ۶ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ فعال است و در حوزه معادن، خاک نسوز و فرآوری‌های آن، کاشی و سرامیک نیز استان فارس پتانسیل‌های بزرگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: وجود دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی این استان را به مرکز علمی کشور و به ویژه در حوزه پزشکی تبدیل کرده که هم اکنون بزرگترین مرکز پیوند دنیا در شیراز وجود دارد.

رازقی با تاکید بر آمادگی تجار ما برای گسترش مبادلات تجاری با کشور مجارستان، عنوان کرد: حوزه گردشگری و گیاهان دارویی به ویژه تولید عصاره شیرین بیان نیز فارس جایگاه منحصر به فردی در جهان و کشور دارد که زمینه مستعدی برای توسعه مبادلات فارس با دیگر کشورهاست.

Leave a Reply

Your email address will not be published.