عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران: نمایندگان مجلس دهم وکیل‌الدوله بودند

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران گفت: مشکل اصلی مجلس دهم نداشتن استقلال رأی و شفافیت آرای نمایندگان بود و همین امر باعث شد که اکثریت نمایندگان مجلس دهم وکیل‌الدوله بوده و این موضوع برای پایه‌های دموکراسی ما بسیار خطرناک است.

به گزارش ایران ریپورتس98، اسفندیار دهقان ناصرآبادی در خصوص عملکرد مجلس دهم بیان کرد: نمایندگان مجلس دهم با عملکرد ضعیف خودشان باعث شدند مجلس از رأس امور بودن تنزل کرده و سال‌ها باید بگذرد تا دوباره باور کنیم که مجلس در رأس امور است.
وی افزود: به اعتقاد بنده مشکل اصلی مجلس دهم نداشتن استقلال رأی و شفافیت آرای نمایندگان بود و همین امر باعث شد که اکثریت نمایندگان مجلس دهم عملاً وکیل‌الدوله بوده و این موضوع برای پایه‌های دموکراسی ما بسیار خطرناک است.
عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران در مورد عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم تصریح کرد: نمایندگان مجلس دهم در عمل روال و منش مجلس دهم را با عهدشکنی و پشت کردن به اعتماد موکلین خود شروع کرده که نتیجه چنین عملکردی چیزی جزء شکل‌گیری یک هیئت دولت بی‌انگیزه و ضعیف بود که نتیجه آن متوجه کل کشور شد.
این فعال سیاسی گفت: به اعتقاد اکثریت اصلاح‌طلبان اگر نمایندگان مجلس در انجام‌وظیفه نظارتی خود دقت عمل به خرج می‌داده و در رأی اعتماد به وزرای دولت تابع لابی‌گری‌ها و امتیازدهی‌ها نمی‌شدند، رئیس‌جمهور مجبور می‌شد سطح وزرای خود را جهت معرفی به مجلس ارتقاء بخشیده و از نیروهای جوان‌تر و باانگیزه‌تری استفاده کرده و چنین روندی باعث می‌شد که وزرای باانگیزه و پاسخگو در ترکیب هیئت دولت حضورداشته باشند.
وی بیان داشت: شاهد بودیم که عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس دهم باعث شد که ترکیب وزرای هیئت دولت شامل افرادی با میانگین سنی بالا و بی‌انگیزه باشند و نتوانند وضعیت کشور را به‌درستی مدیریت کنند.
دبیر حزب اراده ملت ایران شعبه مرودشت بابیان اینکه با اشاره به  کاستی‌های مجلس دهم لابی‌های موجود در آن مجلس به نتیجه نرسید، توضیح داد: برای مثال بیش از 45 طرح استیضاح وزرا را کلید زدند ولی متأسفانه عمدتاً با لابی‌گری‌ها پشت پرده قبل از طرح در صحن مجلس به دلیل پس گرفتن امضاهای طراحان از رسمیت افتادند و فقط شش طرح استیضاح در مجلس دهم بررسی شد و از این میان تنها دو وزیر نتوانستند مجدد رأی اعتماد بگیرند.
وی در ادامه به ارتباط میان مجلس دهم و دولت پرداخت و متذکر شد: اگر اقدامات دولت دوازدهم را در مدیریت امور کشور موردنقد قرار داده و ضعیف می‌دانیم، قطعاً مجلس دهم را در ایجاد این وضعیت شریک دولت باید دانست و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان دامن مجلس دهم را از ایجاد مشکلات موجود کشور پاک دانست.
دهقان ناصرآبادی افزود: مجلسی که نمایندگان آن به فکر کسب رضایت دولتی‌ها بوده و موکلین خود را فراموش کرده بودند، قطعاً نباید انتظاری برای حفظ جایگاه خود در رأس امور کشور داشته باشند.
وی پیرامون فراکسیون امید در مجلس دهم نیز گفت: البته عملکرد ضعیف فراکسیون امید نیز قابل‌چشم‌پوشی نیست، زیرا این فراکسیون نتوانست با داشتن بیش از یک‌سوم کرسی‌های مجلس در معادلات مهم تأثیرگذار باشد و هیچ‌گونه پاسخگویی از سوی رئیس فراکسیون امید در خصوص اقدامات آن مشاهده نکردیم و امیدمان را ناامید کردند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.