رفع 174نقطه پرتصادف در محورهاي مواصلاتي فارس

محسن عمادی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به تشریح عملکرد هزار روزه بخش های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در دولت سیزدهم پرداخت.


به گزارش ایران ریپورتس، محسن عمادی با اشاره به عملکرد هزار روزه این اداره کل از آغاز دولت مردمی سیزدهم، اظهار داشت: راه یکی از مواردی است که در عصر امروز از اهمیت بسزایی برخوردار است و بعنوان يكي از زيرساخت هاي اساسي صنعت حمل و نقل، با كاركرد مناسب، زمينه ساز توسعه پايدار و پویایی دیگر صنایع کشور رخ می‌دهد كه استان فارس با توجه به شرايط خاص جغرافيايي، قرارگيري بعنوان كريدور شمال به جنوب بودن و ساير عوامل، بر اهميت نگهداري و ايمن سازي بيشترين طول راه هاي كشور در استان فارس، افزوده است.
عمادی با بیان اینکه توجه به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت، افزود: طی هزار روز گذشته، ۴۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان فارس مورد روکش آسفالت، لکه گیری، بهسازی قرار گرفت و انجام ۱۷۶۰۰ خط کشی راه ها، ۲۳۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی شبکه راه ها، 41 هزار کیلومتر عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی و نمک پاشی از دیگر خدمات راهداران از آغاز دولت سیزدهم در فارس است.
وی حذف نقاط پر تصادف و ایمن سازی را یکی از مهمترين اقدامات راهداری عنوان کرد و گفت: ۱۷۴ نقطه پر تصادف استان پس از احصا و مطالعه دقیق کارشناسان اصلاح و حذف گرديد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همچنين ۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات برای خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان و تکمیل ناوگان راهداری در دولت سیزدهم خریداری شد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به احداث و مقاوم سازی ۶۱۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌های استان، خاطرنشان کرد: در بخش معاونت فنی نيز، ۷۰ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای به همراه ۱ سامانه توزین حین حرکت نصب و احداث شد تا تردد ایمن و روان در استان رخ دهد و شاهد کنترل بهتر ترافیک در محور‌ها باشیم همچنین ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی احداث شد و ۹۱۵ کیلومتر راه روستایی مورد بهسازی قرار گرفت تا هم استانی‌های عزیز روستا نشین استان بتوانند از جاده‌ای مناسب بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول در بخش دیگري از سخنان خود به بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان اشاره کرد و افزود: طی هزار روز گذشته و از آغاز دولت سیزدهم، ۸۳.۳ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان فارس به کل کشور و يكهزار و ۹۹۴ میلیون تن کالای اساسی توسط شبکه حمل و نقل استان جابجا شده است.
عمادی تصریح کرد: ۳۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز محصل در مدارس حاشیه راه‌های استان مورد آموزش قرار گرفتند تا با فراگیری اصول ایمنی، بتوانند تحصیلی بدون مشکلی را سپری کنند.
بنابه گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، آموزش ۳۵ هزار راننده بخش حمل و نقل جاده اي برون شهري، صدور ۵ مجوز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین، صدور ۱۰۲ مجوز موافقت اصولی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، شروع به ساخت ۱۵ مجتمع و بهره برداری از ۱۴ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت مردمی سیزدهم در بخش راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس بوده است.
وی در خصوص حمل و نقل مسافر نیز گفت: در طول سال بخش حمل و نقل مسافر استان با فعالیت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی بوده است و توانسته در ایامی همچون اربعین حسینی، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سفر‌های نوروزی و… عملکرد درخشانی از خود نشان دهد که جابجایی ۲۷ میلیون نفر مسافر از مبدا استان فارس خود گواه این خدمات بی شائبه است.
عمادی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از همه فعالان عرصه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، بر تداوم خدمت رسانی در مأموریت‌های این اداره کل تاکید کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.