۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان فارس آغاز شد

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد: عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در شهرستان های قیر و کارزین ، بوانات ، داراب ، شیراز ، فسا ، ممسنی ، نی ریز و لارستان سه شنبه آغاز شد.

به گزارش ایران ریپورتس، عطا الله زمانی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شیراز با بیان اینکه  ۲ هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در این شهرستان ها اختصاص یافته است افزود:  ۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل  خودیاری و آورده متقاضیان در این طرح ها هزینه می شود . تعداد خانوار بهره مند از طرح های نهضت ملی مسکن دراین شهرستان ها یک هزار و ۵۳۳ خانوار است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گفت: افتتاح و بهره برداری از یک هزار و ۹۱۸ طرح بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و شهری آسیب دیده از حوادث طبیعی همزمان با دهه فجر امسال از امروز آغاز شده است اظهار داشت : این واحد های مسکونی با بهره گیری از ۱۱ هزار و  ۲۴۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون  ریال آورده افراد و تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن بهسازی و بازسازی شده است.

زمانی با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد : ۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از این اعتبارات از محل تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن و به همین میزان نیز از محل آورده متقاضیان برای بهسازی و بازسازی واحد های یاد شده هزینه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح ها در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز شده است ادامه داد : طرح های بهسازی و بازسازی مسکن آسیب دیده از حوادث در همه شهرستان های استان فارس ، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای این استان اجرا شده و همزمان با دهه فجر انقلاب به بهره برداری می رسد.

زمانی همچنین به بهره برداری از ۲۴ طرح بهسازی و توسعه روستایی در قالب طرح های هادی در دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت : این طرح ها با ۶۹ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال اعتبارات استانی ، ۱۵۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال اعتبارات ملی و در مجموع با ۲۲۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه طرح هادی سند توسعه ۱۰ ساله روستاها و نقشه راه برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی است افزود: طرح های یاد شده در شهرستان های مرودشت ، اوز ، لارستان ، شیراز ، خفر ، جهرم ، مهر ، ممسنی ، لامرد ، کوهچنار ، کازرون ، فیروز آباد ، فسا ، سروستان ، زرین دشت ، داراب ، اقلید ، آباده و رستم اجرا شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.