پایان رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری فارس

آئین اختتامیه ملی رزمایش گروه‌های جهادی عمران و معماری فارس در شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وروز پاسدار و مهندس، با بیان اینکه از دانشمندان گذشته، میراث خوبی در اختیار ما قرار دارد و ما باید این‌ میراث را حفظ کنیم، اظهار کرد: ما در ساخت‌وسازهای خود باید معماری ایرانی و اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.

محسن قنادزاده همچنین با بیان اینکه ما با ساخت‌وساز باید آرامش و زیبایی و آسایش را به مردم هدیه کنیم، تصریح کرد: شغل مهندسی، شغل مقدسی است؛ مشاهده کردیم که زلزله اخیر در ترکیه چه خسارت مالی و جانی عظیمی به بار آورد، پس باید این قداست را ارج نهیم.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهندسین امروز با علم خود، وابستگی به خارج از کشور را قطع کردند و ما به ویژه در حوزه عمرانی، خودکفا هستیم.

او با اشاره به وظیفه سنگینی که بر دوش مهندسین کشور است، اضافه کرد: ما یکی از کشورهای برجسته دنیا در تربیت مهندسین هستیم، اما از این ظرفیت استفاده مناسب نمی‌کنیم و بازار کار را برای این سرمایه‌های مولد فراهم نکرده‌ایم.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه بحث نگهداری ساختمان هم از وظایف مهندسین است، بیان کرد: چه بسیار ساختمان‌های عظیم ‌در کشور وجود دارند که به دلیل نداشتن مهندس ناظر در نگهداری، عمرشان کوتاه می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای جهرم و خفر در مجلس با بیان اینکه در گذشته در این حوزه کمتر کار شده است، ادامه داد: در شهرهای جدید به این موضوع اهتمام بیشتر می‌شود.‌

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده مردم ایران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، تاکید کرد: اگر چه کار برای مهندسین در این بافت‌ها سخت‌تر است، اما بنده تاکید می‌کنم امروز در ساخت مسکن، هم به لحاظ کاهش هزینه و هم فضای شهری باید در بافت‌های فرسوده سرمایه گذاری کنیم.

رضایی کوچی معتقد است که به لحاظ شرایط موجود در شهرهای ما، باید وزارتخانه مسکن و شهرسازی داشته باشیم و بنده این موضوع را هم در مجلس و هم با رییس‌جمهور مطرح کرده‌ام.

او با بیان اینکه به ساخت مسکن و کیفیت ساختمان کمتر از راه و سدسازی توجه می‌کنیم، افزود: قرار است سالی یک‌ میلیون مسکن بسازیم، اما بودجه‌ای برای آن نداریم، پس باید از روش‌های دیگر استفاده کنیم.

رضایی کوچی گفت: اگر برای نقدینگی در جامعه برنامه‌ای داشتیم، یا مثلا این نقدینگی را به سمت تولید مسکن سوق دهیم، مشکلی در اقتصاد نداشتیم.

او تاکید کرد: نقدینگی جامعه را باید به سمت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها هدایت کنیم تا سرمایه کشور را با بخش خصوصی سامان دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه به کیفیت کار در ساخت‌وساز اشاره و اضافه کرد: بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم کار را با کیفیت و سرعت کار انجام می‌دهند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.