ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی استان فارس ورزش همگانی را زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: هدف فدراسیون ورزش‌های همگانی، ایجاد زمینه برای پرداختن عامه مردم به ورزش با توجه به امکانات موجود است.

محمدرضا نجیمی با اشاره به تاریخ شکل گیری ورزش همگانی در کشور گفت: ورزش‌های همگانی به صورت ورزش محلات شروع و در سال ۱۳۷۱ رسما فدراسیون ورزش‌های همگانی افتتاح شد که شعار این فدراسیون، ورزش برای همگان است.

وی گفت: با توجه به اهمیت ورزش‌های همگانی طبق نظر سازمان بهداشت جهانی یک سوم مرگ و میر‌ها به دلیل مسائل قلبی است و این در حالی است که ورزش روزانه به شدت در جلوگیری از بیماری‌های قلبی موثر است.

به گفته نجیمی ایجاد انگیزه برای جامعه، فرهنگ سازی، ایجاد بستر لازم برای ورزش همگانی و… از جمله مواردی است که باید در راستای ترویج ورزش همگانی دنبال شود.

او گفت: طبق اساس نامه فدراسیون، یک سری دستگاه‌ها مکلف شده اند که این ورزش را ترویج دهند و توقعی که از مجموعه هیات می‌رود این است که با ایجاد تعامل بین دستگاه ها، دسترسی به حداقل امکانات ورزشی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

نجیمی گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی ۴ محور را به عنوان محور اصلی کار خویش در نظر گرفته است؛ محور نخست محور فرهنگی تبلیغی است که در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار مهم است.

او آموزش و تربیت نیروی انسانی، برگزاری مسابقات مختلف و ساخت تجهیزات و تهیه امکانات ورزشی را از دیگر محور‌های مذکور دانست و گفت: سازمان‌هایی مانند شهرداری با داشتن زیرساخت‌های مناسب و فضا‌های خوب، می‌توانند در بستر سازی برای ورزش همگانی بسیار موفق عمل کنند.

او گفت: برنامه ریزی ورزشی برای بانوان در هر نقشی که هستند مانند همسری، مادری و…، موجب خواهد شد که یک جامعه با نشاط داشته باشیم چراکه بانوان ستون یک خانواده محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با خرد جمعی می‌توان به نتایج مطلوب رسید، برنامه هیات برای رونق ورزش‌های همگانی در استان فارس را در قالب گسترش فضا‌های عمومی و تجهیز این فضا‌ها به حداقل امکانات ورزشی با هم افزایی همه دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: هدف ما این است که مردم به راحتی از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

نجیمی گفت: در این راستا با تک تک کمیته‌های ورزشی نیز نشست خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت‌های این کمیته‌ها نیز بهره‌مند شویم.

جایگاه ویژه ورزش‌های همگانی در فارس

محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس نیز با بیان اینکه هیات ورزش‌های همگانی در دوران کرونا خوش درخشید، گفت: تنها در یک قلم، ۷ هزار کلیپ تندرستی در این راستا تهیه شده است.

او با بیان اینکه فارس در ارزیابی های سال 1400 رتبه اول را به دست آورد، گفت: ورزش‌های همگانی در استان فارس جایگاه ویژه‌ای دارد و همین توجهات موجب شده تا در کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم. به عنوان نمونه کمیته آمادگی جسمانی فارس در کشور اول شد.

جعفری همچینن گفت: امروز کمیته پیشکسوتان یکی از فعال‌ترین کمیته‌ها است و برنامه‌های همگانی و تفریحی و ورزشی خوبی دارند که با توجه به نیاز این قشر بسیار اثرگذار است.

او گفت: قدم بزرگ هیات ورزش‌های همگانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که شاید فعالیت آن محسوس نباشد، اما در این عرصه کار‌های ارزشمندی انجام شده و تلاش ما این است که توجه مردم را در نهایت به ورزش و سلامتی جلب کنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.