هر ساعت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بستری می‌شوند

براساس آخرین آمارهای اعلامی علوم پزشکی شیراز، طی شبانه روز گذشته هر ساعت ۲ بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند.

 به گزارش ایران ریپورتس، آخرین گزارش وضعیت شیوع کرونا در استان فارس حاکی است که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۱ هزار و ۱۷۳ بیمار مثبت با انجام دو میلیون و ۱۶۵ هزار و ۴۸۶ تست تشخیصی مولکولی و سریع کرونا در فارس شناسایی شده است.

برپایه این گزارش، طی این مدت ۶۲۱ هزار و ۹۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق این گزارش آماری، با بستری شدن ۴۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد موارد بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های فارس به ۱۹۹ نفر رسیده است.

این در حالیست که طی روزهای اخیر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه درمانی هم افزایش یافته است و اکنون ۱۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

براساس این گزارش، تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هشت میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۵ دُز رسیده است.

از کل واکسن‌های تزریق شده، سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۰۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۹ هزار و ۲۳۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۷۶ دُز نوبت سوم و ۱۳ هزار و ۵۵۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.