نگاه تهدیدی به فضای مجازی منطقی نیست

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از شرکت ایرانسل در شیراز دیدن کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، در این دیدار و طبق گزارش مدیر شرکت ایرانسل، ابراهیم عزیزی در جریان آخرین اقدامات این شرکت در حوزه زیرساختی و مسائل و مشکلات مربوطه در استان فارس قرار گرفت.

ابراهیم عزیزی نیز پس از شنیدن توضیحات مدیر عامل ایرانسل با اشاره به اهمیت قابل توجه فضای مجازی که در ابعاد گسترده با کار و زندگی مردم گره خورده است، گفت: عصر، عصر ارتباطات است و اینکه که کشور ما در این عصر ارتباطات در کجای کار قرار گرفته، یک سوال جدی است.

او افزود: اینکه ما در عصر ارتباطات، متناسب با نیاز مردم و پیشرفت دنیا در این زمینه کار کرده ایم یا نه از جمله مباحث بسیار مهمی است که باید به آن پرداخت و عقب ماندگی در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید اذعان کرد با وجود آنکه در حوزه ارتباطات قدم های بسیاری برداشته شده اما هنوز راه نرفته بسیار داریم و باید ببینیم چه کمبودهایی به مقتضای نیاز جامعه و مردم داریم تا در رفع آن بکوشیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس نگاه تهدیدی به فضای مجازی را منطقی ندانست و ادامه داد: نقشی که ارتباطات و فضای مجازی در جامعه دارد بر هیچ کس پوشیده نیست و ما نباید نسبت این فضا نگاه تهدید محور داشته باشیم بلکه باید آن را یک فرصت دانست و تنها تهدیدات و آسیب ها را آن هم با نگاه کارشناسی کم کرد.

عزیزی با اشاره به سابقه طولانی استان فارس در بحث ارتباطات و الکترونیک نیز خاطرنشان کرد: استان فارس یک استان پهناور است و باید متناسب با تحولات و نیاز مردم، ارتباطات در همه ابعاد رشد و ارتقا پیدا کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: شایسته نیست در استان فارس و شهر شیراز که قطب الکترونیک کشور است، هنگام یک گفت و گوی ساده تلفنی، چندین بار با قطعی خط مواجه شویم لذا اگر مشکلی هست باید به سرعت در جهت رفع آن اقدام کرد.

او با بیان اینکه همه مدیران استان باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند، افزود: مسوولان اگر احساس مسوولیت کنند باید خودشان برای حل مشکلات ارتباطی پیش قدم شوند نه اینکه خود مانع توسعه ارتباطات شوند.

عزیزی ادامه‌داد: شیراز سومین حرم اهل بیت، محور جنوب کشور، یک شهر مذهبی، گردشگری با سابقه تاریخی درخشان است که باید متناسب با این ابعاد مورد توجه جدی و تقویت شبکه فیبرنوری، افزایش سایت های مخابراتی، ارتقای توانمندی ها و هم افزایی اپراتورها با حفظ منافع آنها، قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلاش کرد هرچه زودتر نیازهای شهر شیراز در حوزه ارتباطی در داخل شهرستان برطرف شود که ما نیز اگر مشکلی در مرکز یا تهران و وزارتخانه باشد، مسائل را دنبال خواهیم کرد.

عزیزی همچنین گفت: ارتباطات ثابت و سیار باید در فارس و شیراز سرعت بیشتری پیدا کند و در این راستا بارها با وزیر ارتباطات جلسه داشته ایم.

نماینده شیراز و زرقان در پایان نیز گفت: ما در حال ایجاد یک شورای راهبردی جهت احیای صنعت الکترونیک در شیراز هستیم که اپراتورها نیز باید در این راستا همکاری جدی و مستمر داشته باشند تا نیازهای کشور در حوزه ارتباطی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.