مهارت آموزی بیش از 10 میلیون و 200 هزار نفر ساعت آموزش در فارس

کیائی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس گفت: سال 1402با مهارت آموزی 10237456 هزار نفر ساعت از مردم استان فارس در نظام آموزش های فنی و حرفه ای همراه بودیم.

به گزارش ایران ریپورتس، طی نشستی اختصاصی با رهام کیائی ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان دستاوردهای آن اداره کل در سال 1402 و برنامه های سال 1403مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

کیائی در این نشست از مهارت آموزی 60892 هزار نفر دوره ز مردم استان فارس در نظام آموزش ای فنی و حرفه ای در سال گذشته خبر داد. وی افزود این آموزش ها در 4 خوشه اصلی صنعت،خدمات،کشاورزی و فرهنگ و هنر در دو بخش دولتی(مراکز آموزش فنی و حرفه ای و خصوصی (آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد )صورت پذیرفته است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس در شاخص نفر ساعت در سال گذشته نسبت به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به میزان 3/11620457  نفر ساعت  در بخش خصوصی 5/10237456 نفر ساعت در بخش دولتی خبر داد و این آموزش ها را در جامعه هدفی بسیار متنوع شامل آموزش در دانشگاه ،صنایع و صنوف ،پادگان ها،مراکز و بین کارگاهی ،روستائیان و عشایر ،زندان ها و حوزه آسیب های اجتماعی معرفی نمود . وی تعداد مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان در بخش خواهران و برادران را 55 مرکز به همراه 1144 کارگاه آموزش مهارتی با استفاده از ظرفیت بیش از 311مربی مجرب وخبره برشمرد .

وی افزود: در سال جدید که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بنام سال ” جهش تولید با مشارکت مردم “مزین گردیده است سعی داریم تا چتر آموزش های مهارتی را همراه با افزایش سطح عدالت آموزشی در استان بگسترانیم و این امر می تواند بهترین بستر برای کیفیت بخشی به تولید همراه با توانمند سازی نیروی کار ماهر باشد که این موضوع جزء سیاست های پویای استانداری فارس و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در امر توسعه متوازن و اثر بخش است .

کیائی ،استفاده از ظرفیت خیرین مهارتی در تقوت بخش خصوصی را به عنوان یک راهبرد در سال جدید برشمرد و افزود:در سال گذشته فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه ای خیر ساز در شهرستان گراش توسط خیر محترم آغاز گردید که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و با تاسیس ” مجمع خیرین توسعه آموزش های مهارتی فارس “که در سال گذشته بنیان نهاده شد از این ظرفیت بیش از پیش استفاده خواهیم نمود .

وی در راستای توجه به مشاغل آینده و آینده مشاغل و توسعه زیر ساخت های آموزش های مهارتی در استان بیان داشت : در سال گذشته پس از قریب به یک دهه پروژه های عمرانی استان را بر ریل تامین اعتبار و اجرای فاز های تکمیلی قرار دادیم که از آن جمله میتوان به اجرای فاز دوم مرکز تخصصی آموزش هتلداری و گردشگری شیراز ،مرکز سنجش مهارت شیراز ،فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های گراش ،مرکز خواهران لامرد و استهبان ،مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مهر اشاره داشت .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در پایان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در بخش دولتی و خصوصی را بستری مطمئن برای همه ی هم استانی ها در زمینه مهارت آموزی و ورود به فرصت های شغلی پایدار در سطح کشور و خارج از کشور برشمرد .

Leave a Reply

Your email address will not be published.