انجمن شرکت های دانش بنیان فارس؛ راه‌گشا و تسهیل کننده در امورات شرکت های دانش بنیان

استاندار فارس تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان استان را اقدامی ارزشمند، راه‌گشا و تسهیل کننده در امورات شرکت های دانش بنیان دانست و بر ضرورت انتخاب هیات مدیره‌ای قوی، امیدوار و پرتلاش تاکید کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، محمدهادی ایمانیه شامگاه امشب ۱۸ فروردین ماه در مراسمی با محوریت تشکیل انجمن شرکتهای دانش‌بنیان، امید و خودباوری را موتورهای اصلی پویایی و تحرک فعالیت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هر گامی که در جهت توسعه این فعالیت‌ها برداشته می‌شود، باید با انرژی و اشتیاق به روزهای آینده همراه باشد تا در برابر هر چالشی که با آن روبرو شده، بتوان با اعتماد به نفس مقابله کرد و البته ما هم تا حد امکان در کنار این تیم‌ها خواهیم بود و از این پیشروی حمایت می‌کنیم.

او در ادامه از انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس خواست تا در انتخاب هیأت مدیره انجمن، اصول دموکراسی را رعایت و تلاش کنند تا مکانیزمی برای تشویق نخبگان و افراد توانمند به منظور ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، مورد توجه قرار دهند.

مقام ارشد اجرایی استان افزود: باید به افراد نخبه دانشگاهی و توانمند راهنمایی و مساعدت‌های لازم ارائه شود تا آگاهی داشته باشند چگونه می‌توانند یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند، حتی دستیارانی برای انجام کامل فرآیند، از ثبت درخواست تا پیگیری‌های استانی و ملی باید در نظر گرفته شود.

استاندار فارس اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید بازار فروش را به‌خوبی شناسایی کنند و به جای تولید محصول و سپس تلاش برای یافتن بازارهای مناسب برای آن، قبل از تولید، بازارهای متناسب را شناسایی نموده و سپس محصولات را طراحی کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: تشکیل چندین زنجیره ارزش، که از چند شرکت دانش‌بنیان تشکیل شده است، باعث هم افزایی و پیشرفت تدریجی کارها می‌شود و این امکان را به وجود می‌آورد که از تجربیات و تخصص‌های متنوع شرکت‌ها بهره ‌برد و بهبودهای پایدار در فرآیندها و محصولات را فراهم کند.

استاندار فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اجرای پروژه‌های کلان کشور به عنوان راهی برای رشد و توسعه منطقه ورود کنند، گفت: این همکاری‌ها به ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری، ارتقاء فناوری‌ها و افزایش توانمندی‌های محلی منجر خواهد شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری تور بازدید از پروژه‌های کلان کشور، از جمله عسلویه، می‌تواند یک شروع موفق برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و به آنها امکان آشنایی با نیازمندی‌های این پروژه‌ها و قبول مسئولیت در انجام فعالیت‌ها را بدهد، افزود: تمهیدات لازم برای هماهنگی در این زمینه از سوی استانداری انجام خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به امکان میزبانی از تورهای پروژه‌های کلان کشور و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان به آنها، حمایت استانداری را در این خصوص نیز اعلام نمود.

ایمانیه به ارائه توضیحاتی پیرامون حمایت از تولیدات و توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و گفت: با تصویب توسعه پارک علم و فناوری شیراز به افق هزار هکتار، افزایش فضای پارک به ۲۰۵ هکتار اولین گام برای توسعه این بخش است.

استاندار فارس در خاتمه گفت: همچنین یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شیراز به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص خواهد یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published.