معافیت‌های قانونی در بخش هزینه انشعاب و گازمصرفی

سرپرست شرکت گاز فارس مشمولین طرح معافیت در بخش‌های هزینه برقراری انشعاب و گاز مصرفی در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

 به گزارش ایران ریپورتس، علی اکبر میدانشاهی یکشنبه ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که جانبازان ۲۵درصد و بالاتر تا ظرفیت کنتور۱۰ متر مکعب در ساعت می‌توانند از معافیت‌های قانونی در بخش هزینه انشعاب بهره مند شوند، اظهار کرد: همسران و فرزندان و والدین شهدا، اسرا، مفقودالاثرها، جانبازان زیر ۲۵ درصد، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس با سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه تا ظرفیت کنتور ۶ متر مکعب در ساعت می‌توانند از این معافیت‌ها برخوردار شوند.

او در ادامه از اختصاص معافیت‌هایی در بخش ارائه انشعاب برای اماکن مذهبی خبر داد و افزود: مساجد روستایی و شهری، اقلیت‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه از این معافیت‌ها برخوردار هستند.

سرپرست شرکت گاز فارس در ادامه به اختصاص معافیت‌هایی که در بخش انشعاب برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای یکبار و تا سقف کنتور ۶ متر مکعب در ساعت اشاره و عنوان کرد: رده‌های بسیج، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، گلزارهای شهدا و موزه‌های دفاع مقدس نیز مشمول معافیتهای برقراری انشعاب هستند.

میدانشاهی در بخش دیگری از سخنانش معافیت گاز بهای مصرفی در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و افزود: فضاهای اصلی مساجد، حسینه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقران‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امام زاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی، اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه گاز معاف هستند اما این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

سرپرست شرکت گاز فارس با بیان این موضوع که اماکن آموزشی مدارس دولتی تا سقف الگوی مصرف و مطابق دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت گازبها معاف هستند، اظهار کرد: مددجویان کم مصرف سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی مطابق آیین نامه مربوطه از پرداخت گاز بها معاف هستند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.