مطالبه‌گری باید صریح باشد اما با هوچی‌گری اشتباه گرفته نشود

اولین نشست سالیانه رابطین و دبیران مجمع مطالبه‌گران استان فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، این نشست هم افزایی و شبکه سازی تشکیلاتی با حضور ایمانیه استاندار فارس، غلامی؛ معاون هماهنگ کننده اطلاعات مردمی قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله «عج»، مجتبی ثابتی؛ کارشناس گفتمان سازی و جبهه سازی مردمی، شیبانی؛ فرماندار شیراز، مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات ارزیابی عملکرد حقوقی استانداری فارس، مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس، معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس، تشکل‌های سیاسی اجتماعی مختلف فعال در سطح استان فارس و شهر شیراز، مطالبه گران و دغدغه‌مندان حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی در سطح استان فارس، دبیران و رابطین موقت و معاونین مجامع مطالبه‌گری شهرستان‌های استان فارس برگزار گردید.

در ابتدای اولین نشست سالیانه رابطین و دبیران مجمع مطالبه گران استان، مجتبی ثابتی به آسیب ها، ویژگی های مطالبه گری اشاره نمود و بیان کرد: عدالت خواهی یک امری فطری است و باید به صورت تشکیلات محور پیش رود.

مجتبی ثابتی در ادامه این نشست از اینکه در تشکیلات آرمان خواهانه و عدالت خواهی از ورود عناصر شبهه دار جلوگیری شود، افزود: کار تشکیلاتی صبر و حوصله می خواهد، مانند یک محصول زراعی نیستیم که سریعا نتیجه بدهیم و سرعت در امور تشکیلاتی نقش ثانویه دارد، تحول امری دفعی نیست بلکه امری تدریجی است.

این کارشناس حرکت‌های اجتماعی، با اشاره به اینکه مسیر هر تشکیلاتی به ویژه مطالبه گری با چالش ها و بحران های فراوانی مواجهه است، عنوان کرد: در امر عدالت خواهانه نباید ناامید نشویم و مهم ترین کار، صبر داشتن است.

فعال جبهه سازی و کارشناس حرکت‌های اجتماعی به موضوع طهارت تشکیلاتی که باید در این امور مطهر کنیم و دنبال لگدمال کردن نباشیم عنوان داشت؛ طهارت تشکیلاتی یک نقطه بسیار خوب است و براساس آموزه های دینی باید آن را مؤمنانه و مؤدبانه مطرح و حل کنیم. پرده دری، بی آبرو کردن دیگران در عدالت خواهی معنایی ندارد.

مجتبی ثابتی در بخشی دیگر از صحبت های خودش در اولین نشست سالیانه مطالبه گران استان فارس با طرح یک سوال از ویژگی های مطالبه گری سخن گفتند و اظهار داشت: مطالبه گری را با چه هدفی باید انجام داد؟ در مطالبه گری باید عمیق باشید، امین باشید و مؤدب مطالبه گری کنید، با رعایت علم و یقین تمام ملاحظات را بررسی کنیم، جریان مطالبه گری باید صریح و شفاف باشد اما هوچیگری نکرد، هر مسئله ای که طرح می کنید باید پاسخ آن هم داشته باشید،جریان مطالبه گری نقطه مقابل هیچ جریانی نیست.

وی در ادامه با بیان ویژگی های امر مطالبه گری اظهار داشت: آیا امر مطالبه گری و عدالت خواهی امر پسینی است یا پیشینی؟ اصل بر پیشینی می باشد و علاج واقعه قبل از وقوع است و در مطالبه گری باید به امور مهم و راهبردی پرداخت و ادراک سازی کرد.

رسانه سلاح مطالبه‌گری است

امیررضا غلامی مسئول هماهنگ کننده اطلاعات مردمی قرارگاه فرهنگی بقیه الله (عج‌الله)  در خصوص نحوه و چگونگی شکل گیری مجامع مطالبه گری در سراسر کشور گفت: در آغاز این حرکت و در ابتدای گام دوم انقلاب در سال ۹۹ با تعدادی از کنشگران، مجمع مطالبه گران شکل گرفت و مهم ترین موضوع ارتباط آنها با یکدیگر بود.

وی افزود: در انتهای سال ۹۹  یک هسته ۷٠٠ نفری از مطالبه گران شکل گرفت که هرکدام دارای ظرفیت رسانه ای بسیار قوی می باشند و به همین دلیل تشکیلات را ایجاد کردیم و در سال ۱۴٠٠ مجامع استانی ایجاد و با هدف شناسایی در هر استان شکل گرفت و در سال ۱۴٠۱ مجامع شهرستانی نیز بوجود آمد و این شبکه هر چقدر گسترده تر و تشکیلاتی تر باشد بهتر می تواند در حل مسائل کمک کند.

معاون هماهنگ کننده اطلاعات مردمی، رسانه را سلاح مطالبه گری عنوان کرد و ادامه داد: یکی از ابزارهای جهاد در این موضوع رسانه است و یکی دیگر از ویژگی های خوب مجامع مطالبه گری در حل مسائل ارتباط گیری با مردم است.

مشفقیان مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس در اولین نشست سالیانه مجمع مطالبه گران استان فارس، پس از طرح پرسش و پاسخ مختلف مطالبه گران، در امور فرهنگی و اجتماعی شهرستان های استان در راستای مطالبه، پیگیری و حل آن‌ها قول مساعد و همکاری دادند.

نجابت مدیرکل بازرسی؛ ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری فارس در ادامه این نشست عنوان کرد: بررسی و پاسخگویی به شکایات و تقاضاهای مردم، تحول اداری ،ارتقاء سلامت اداری مبارزه با فساد و رشوه و تکریم ارباب رجوع، دریافت و بررسی شکایات کتبی مراجعین از کارکنان و واحدهای تابعه استانداری و دیگر ادارات در کنار سایر شرح وظایف، در این موضوعات هر گونه مطالبه گری صورت گیرد، قطعا اقدامات لازم را برای پیگیری و برخورد با آن انجام خواهیم داد.

 جوکار از شنبه‌های مطالبه گری معاونت اجتماعی سپاه فجر استان در راستای بیان مطالبات مردم از مسئولان گفت؛ در راستای گفت‌وگوی بی واسطه مردم و مسئولین، طرح شنبه‌های مطالبه گری را آغاز کرده ایم و شما مطالبه گران استان فارس می توانید از امکانات و ظرفیت های شنبه مطالبه گری برای بیان مسائل مختلف استفاده کنید.

دبیرمجمع مطالبه گران استان فارس گفت: در راستایی هم افزایی و تجربه نگاری تا کنون 18 مجمع مطالبه‌گران شهرستان‌ها برگزار و دبیران توسط مطالبه گران انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: استان فارس بیشترین شهرستان را دارد که در بقیه شهرستان‌ها رابط مطالبه‌گران جهت شناسایی و برگزاری مجمع مطالبه گران آن شهر انتصاب شده است.

حسین کشتکار گفت: نشست سالیانه دبیران و رابطین جهت هم افزایی، ساماندهی و تدوین برنامه‌های مجمع برای سال آینده برگزار گردید و سعی ما بر این است که راهکارهایی را که از شهرستان‌های مختلف گردآوری شده در کنار هم قرار دهیم و همچنین برای افزایش گروه‌های مردمی برنامه ریزی داشته باشیم تا مطالبه‌گری مورد نظر رهبر معظم انقلاب در دست جوانان انقلابی قرار بگیرد و به حرکت عمومی جامعه در حوزه مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی ختم شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.