مجلس و نمایندگان تراز انقلاب وجمهوری اسلامی

معمولا قبل ازهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ، یکی از موضوعات ومطالبی که بیشتراز طرف کسانی که دغدغده انقلاب و جمهوری اسلامی دارندبه انحاء مختلف مطرح می شود مجلس ونمایندگان تراز انقلاب و جمهوری اسلامی است ،اگر نمایندگانی که وارد مجلس شورای اسلامی می شوند واقعا درتراز وشان جمهوری اسلامی باشند،همان مصداق فرمایش امام راحل می باشند که ”عصاره ملت وانقلابند“.


* ایران ریپورتس98// و مجلسی که برآیند ومعدلی از خصایص منحصر به فرد ملت ایران است،عصاره ای ازخصایص وویژگی های صاحب خانه که ملت مومن وانقلابی ایران هستند درخودجای داده است که مطابق با گفتمان امام خمینی ( ره ) یعنی مجاس تراز انقلاب است که باید تمام مساعی آن صرف اسلام، مسائل کشور و ملت ایران شود.
*مجلس تراز انقلاب،مجلسی است که نمایندگان درآن در کمال تفاهم وخیر خواهی برای ملت وکشور، مسائل را پیش می برند، انتقاد می کنند، انتقادخیر خواهانه، پاسخ می دهند آن هم خیر خواهانه.
*منظرمجلس تراز انقلاب،یک منظره صالح است که وقتی مردم مشاهده می کنند،خوشحال می شوندکه همچو اسخاصی را به مجلس فرستاده اند، نه اینکه خدای نخواسته پشیمان شوند از رائی که به آنها داده اند.
*از منظر امام خمینی ( ره) زمانی که مجلسی مردمی در تراز انقلاب وآرمانهای انقلاب شکل می گیرد، محرومیت زدائی از جامعه اولین طرح وخواسته آن می شود.
*وقتی مجلسی در تراز انقلاب باشد ازدیدکاه امام خامنه ای مدظله العالی آن مجلس شورای اسلامی رکنی اساسی ومهم برای اداره امور کشور و آینه ای است که منعکس کننده توانائیها ،خواست ها،موضع گیریها، اقتدار وپایبندی به آرمانهای یک ملت واحساس مسئولیت مردم نسبت به مسائل کشور از مجاری انتخابات،بیانگر راز پایداری واقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
*در واقع امام خامنه ای مدظله العالی هم همچون خلف صالح ومراد خویش حضرت امام خمینی (ره) ، مجلس شورای اسلامی را عصاره یک ملت می داند.
*امام خامنه ای دام عزه نیز مانند امام خمینی (ره) مجلس را نهادی در راس امور می داند ودر جایگاه مجلس تراز انقلاب می فرماید: مجلس شورای اسلامی یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است ، و همه سررشته های امور به مجلس شورای اسلامی بر می گردد. (23/9/68)
*مجلس در تراز انقلاب، حامل و عامل گفتمان امام خمینی (ره) است،واز دیدگاه مقام معظم رهبری،یکی از مبانی اندیشه وگفتمان اصلی امام خمینی (ره) که درواقع مرکز گفتمان امام (زه) است اسلام ناب محمدی (ص) است ، واسلام ناب در اندیشه امام راحل (رض) اسلام ظلم ستیز،عدالت خواه،طرفدار محرومین وحقوق پابرهنه گان و مستضعفان است،امام بزرگوار (ره) جمهوری اسلامی رامظهر وزمینه سازحاکمیت اسلام می دانستند وبه همین علت حفظ نظام اسلامی را واجب ترین واجبات اعلام کردند.
*دیدگاه نمایندگان مجلس تراز انقلاب جهانی بودن انقلاب است برای این که یکی از شاخص های خط امام ( ره) است.
-برخی دیگر از شاخص های مهم حط امام و رهبری که باید سز لوحه ی توجه وعمل مجلس تراز انقلاب باشد و بنا بر عدم اطاله کلام به ذکر آن ها بسنده می شود عبارتند از : مردم ونقش مردم،اطمینان به وعده های الهی ودر نظر گرفتن محاسبات معنوی والهی ،جاذبه ودافعه امام (ره) در دایره مکتب اسلام وهرگونه تبری وتولی درعرصه سیاست باید تابع تفکر ومبانی امام (ره) باشد،مجلس تراز انقلاب باید مانع ورادع انحراف باشد، دارای تقوای جمعی باشند ،وفادار به اسلام ناب وانقلاب باشند،بازوی کارآمد نظام ورهبری باشد، دارای مرزبندی شفاف باشند.
موارد فوق عمدتا از سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی استفاده شده است جهت یادآوری نمایندگان محترم مجلس یازدهم ومردم عزیزوفادار به انقلاب ونظام جمهوری اسلامی همیشه درصحنه،تا نمایندگان محترم فراموش نکنند که مردم خوب ما به آنها دل بسته اند وامید دارندتا انشاء الله باحضور آن ها مجلسی در تراز انقلاب وشان جمهوری اسلامی داشته باشند وراه امام رهبری را به پیمایند و خالصانه درخدمت مردم ونظام وکشور باشند ودرانجام وظیفه ذاتی نظارت براجرا شجاع وقاطع باشند، مردم عزیز هم بدون تعارف ناظر برآنها ومطالبه گرمستمر ومنتقد منطقی و خیر خواهانه باشند.

*علی اسدزاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.