در مراسم یادبود نماینده فقید لامرد ومهر: لامردِ بدون دکتر حیاتی برای هیچ جای ایران شناخته شده نیست

جعفری فرماندار اسبق لامرد گفت:
لامردِ بدون دکتر حیاتی برای هیچ جای ایران شناخته شده نیست و در کنار اسم لامرد نام دکتر حیاتی می درخشد.

به گزارش ایران ریپورتس، مراسم سالگرد زنده یاد دکتر محمدعلی حیاتی نماینده فقید شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در شامگاه سه شنبه در زادگاهش “محله خندق” شهر لامرد برگزار شد.

در این آئین باشکوه که با حضور آحاد مردم، دکتر موسوی نماینده مردم، آزاد امام جمعه لامرد، خضری فرماندار لامرد، مدیران ادارات و نهادهای شهرستان و دیگر اقشار مختلف برگزار گردید حاج محمد جعفری فرماندار لامرد در زمان نمایندگی دکتر حیاتی و از پیشکسوتان فرهنگی دقایقی به ذکر خاطرات خود با مرحوم حیاتی پرداخت و گفت: لامرد بدون دکتر حیاتی برای هیچ جای ایران شناخته شده نیست و در کنار اسم لامرد نام دکتر حیاتی می درخشد.

وی افزود: لازم است در جمعی بزرگتر و با عنوانی بهتر تحت عنوانی بهتر مراسم ویژه ای برگزار شود، که سال گذشته نیز چنین برنامه ای بود اما نمیدانم چرا محقق نشد و امید است در سال آتی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مردان تاریخ ساز به زودی و به راحتی ساخته نمی شوند و باید سال ها بگذرد تا ساخته و پرداخته شوند که بعنوان مثال بیش از چهل سال از شهادت شهیدمطهری و دکتر بهشتی می گذرد و حوزه ها و دانشگاه ها این همه استاد و معلم را پرورش و تربیت دادند اما کسی نتوانست این خلاء را پر کند که هر انسان ساده اندیشی هم میداند.

فرماندار دولت نهم در شهرستان لامرد اذعان کرد: در حوادث قبل از انقلاب برای نقش مطلوب تر بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۰ به اتفاق اقای حیاتی برای تحصیل از لامرد عازم شیراز شدیم که با جامعه شهری هیچ آشنایی نداشتیم و محلی برای زندگی آرام ما در آن دوران نیز وجود نداشت.

جعفری ادامه داد: دوران دانشجویی را در رشت گذراندیم که پس از سه روز طی مسیر، بالاخره به رشت رسیدیم واصلا با فرهنگ و منش مردم آنجا آشنایی نداشتیم.

لامردِ بدون دکتر حیاتی برای هیچ جای ایران شناخته شده نیست

جعفری نماینده عالی دولت در دولت نهم تصریح کرد: شرایط سخت انسان را می سازد و در دورانی که آموزش و پروش در بخش لامرد تشکیل شد با یکدستگاه لندور و با آن مشکلات راه راهی مناطق از دارالمیزان تا زین الدین و… می شدیم و بر کار مدیران و معلمان نظارت می کردیم.

حاج محمد جعفری به تشکیل سازمان جوانان پس از انقلاب به اتفاق دکتر حیاتی اشاره کرد وگفت: تشکیل سازمان جوانان یک کار تیمی بود که در راس آن مرحوم حیاتی بود که نقشش از همه بارزتر و پررنگ تر بود که نقش بی بدیل وی هیچ وقت از اذهان دوستان پاک نخواهد شد.

این پیشکسوت فرهنگی در ادامه افزود: سازمان جوانان به سازندگی در این منطقه پرداخت که حدود یکسال زمان برد تا بتوانیم عملکرد خود را به آموزش وپرورش استان معرفی کنیم.

وی گفت: شروع به کار آموزش و پرورش در سال ۱۳۶۰ در لامرد همراه شد با شروع یک بحران در این منطقه که معلمان سرکلاس نرفتند که ۱۸۰ نفر اخراج شدند.

رئیس آموزش و پرورش در سالهای نخستین پس از پیروزی انقلاب ادامه داد: دانشسرای ‌تربیت معلم لامرد کانون تربیت انسان و معلم در تراز جمهوری اسلامی اسلامی بود که بازتاب آن در مدارس خود را نشان داد و این منطقه دورافتاده در تمامی مقاطع، مقام اول استان را در آن زمان کسب کرد.

وی با بیان این موضوع که بنده، اقای حیاتی را به وزارت آموزش وپرورش جهت پست مدیرکل ی معرفی نمودم تصریح کرد: اقای حیاتی به مدت چهار سال مدیرکل چهارمحال وبختیاری بودند که خوب درخشیدند و مردم به نیکی از وی یاد می کنند.

لامردِ بدون دکتر حیاتی برای هیچ جای ایران شناخته شده نیست

آقای جعفری افزود: رفع نیازهای اولیه مردم یک کار جهادی را می‌طلبید و تلاش های ثمربخشی را انجام دادند البته باید اعتراف کرد نقش جهاد سازندگی در پیشبرد بیشتر ادارات اثرگذار بود و تا مقطعی که حیاتی به مجلس رفت بخشی از توسعه انجام شد و کارهای توسعه ای همانند دانشگاه پیام نور، بیمارستان، توسعه راه ها و … انجام شد.

جعفری فرماندار دولت نهم گفت: عمده کارهای توسعه ای از سال ۸۴ و در بدو ورود به مجلس شروع شد، که پروژه و توسعه برق و انرژی، صنعت، آموزش عالی، راه، اموزش و پرورش، عمران روستایی و شهری و.. که خوشبختانه کارنامه بسیار درخشانی است انجام که بعدا پرچم به دست دکتر موسوی سپرده شده و برنامه ها تداوم پیدا کرد.

وی، در پایان از همه مسولین خواست تا حول محور وحدت، وظایف محوله را انجام، و به مردم خدمت کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام رضا زاهدی دقایقی پیرامون اهتمام جدی به قرآن و ذکر مصائب اهلبیت عصمت و طهارت پرداخت.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر محمدعلی حیاتی نماینده فقید شهرستان های لامرد و مهر در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بود که در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۸۹ در بیمارستان بقیه الله تهران درگذشت.
دکتر حیاتی استاد دانشگاه، و مدیرمسئول روزنامه سبحان نیز بود.
💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.