قضیه تست گرم خط دو متروی شیراز در زمان شهردار فعلی و پیشین شیراز چیست؟

در طی سال جاری خط دو متروی شیراز دو بار تست گرم شده، بار اول در زمان شهردار پیشین به طول یک کیلومتر و بار دوم تست گرم نهایی پنج کیلومتر که عده ای تلاش بر انکار زحمات صورت گرفته طی شش ماه گذشته را دارند.

به گزارش ایران ریپورتس، در روز جمعه هفته ای که گذشت، 29 بهمن ماه با حضور دکتر جمالی نژاد معاون وزیر کشور علاوه بر افتتاح و رونمایی از 18 پروژه با اعتبار 836 میلیارد تومان، خط دو متروی شیراز نیز تست گرم شد.

پس از آن عده ای در فضای مجازی شبهه افکنی کرده که تست گرم خط دو مترو در زمان شهردار پیشین شیراز صورت گرفته و شهردار جدید هیچ کاری در این راستا صورت نداده و اتفاقی تکراری بوده است.

در این خصوص پیگیری های خبرنگار ایران ریپورتس حاکی از آن است که در تاریخ 12 مردادماه سال جاری با حضور مهندس اسکندرپور در قامت شهردار شیراز تنها یک کیلومتر از مسیر خط دو مترو حدفاصل ایستگاه قهرمانان تا عادل آباد با یک رام قطار که از خط یک به خط دو آورده شده بود، تست گرم شد.

اما تست گرم 29 بهمن ماه که با حضور مهندس اصنافی در قامت شهردار شیراز و با حضور معاون وزیر کشور رقم خورد، مسیر پنج کیلومتر از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر بود و نسبت به تست گرم قبلی چهار کیلومتر به مسیر تست اضافه شده بود. در این مرحله علاوه بر تکمیل معماری ایستگاه قهرمانان کلیه زیرساختها از جمله اجرای برق بالاسری مورد ارزیابی قرار گرفت که کلیه آنها عملکرد مطلوب داشتند و هفته دولت سال ۱۴۰۱ این مسیر آماده مسافرگیری خواهد بود.

برای خط دو متروی شیراز با تلاش و پیگیری مهند اصنافی شهردار شیراز چندی پیش تعداد پنج واگن مترو به ارزش 180میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل ریلی شیراز اضافه شد که باتوجه به انفعال شهرداری در اضافه کردن واگن به متروی شیراز طی چهارسال گذشته، اقدامی قابل توجه بود و این اتفاق زمانی جلوه بیشتری به خود میگیرد که بدانیم پنج واگن از بیست واگن ساخت داخلی کشورمان به شیراز آمده است.

بد نیست در ادامه به گزارش مهندس اصنافی، شهردار کنونی شیراز درخصوص اقدامات صورت گرفته در این مسیر توجه کنیم:::

روسازی شبکه بالاسری و اجرای تست گرم خط ٢ قطار شهری شیراز با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان حد فاصل ایستگاه قهرمانان و امیرکبیر به طول پنج کیلومتر، احداث ایستگاه قهرمانان با اعتبار ٣٥٠ میلیارد تومان در شهرک میانرود و ایستگاه امیرکبیر با اعتبار ٣٠٢ میلیارد تومان شامل اجرا و تملک در میدان بسیج انجام شده است.

متاسفانه عده ای بجای همکاری و همراهی برای حرکت به سمت شیرازی بهتر از دیروز، به دلایل مختلف از جمله داشتن تقاضاهای غیرقانونی مختلف و غرض ورزی شخصی از روز اول شروع بکار مدیریت جدید شهری تلاش بر تخریب مجموعه بزرگ شورا و شهرداری شیراز داشته و در این موضوع نیز همچون همیشه سعی بر هیچ انگاری و تضعیف مدیریت شهری داشتند که البته روی سخن با این گروه نیست و سخن با برخی از کسانی است که تا چندی پیش برمسند امور شهر شیراز تکیه زده بودند، جهت خوب نشان دادن خود و عملکردتان به دروغ، فریب و تخریب مدیریت شهری جدید روی نیاورید که بی فایده است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.