فعال سیاسی اطلاح طلب در گفتگو با ایران ریپورتس: نوشتن ضعفهای مجلس دهم پای اصلاح طلبان زرنگی اصولگرایان بود| در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم داشت| احمدی نژاد بیش از یک میلیون رای ندارد

فعال سیاسی اطلاح طلب در گفتگو با ایران ریپورتس نسبت به مسائل سیاسی روز کشور موضع گیری کرد.

امین عباسی، دبیر حزب مردمسالاری در استان فارس در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایران ریپورتس98 پیرامون حضور تاجگردون در مجلس گفت: تاجگردون چه در مجلس بماند چه در مجلس نباشد نه سودی به حال خودش دارد و نه سودی به حال اصلاح طلبان. ولی ماندن تاجگردون در مجلس به سود اصولگرایان است. چرا که احترام به اقلیت میتواند از اولین دستاورد مجلس اصولگرا باشد. کاری که در مجالس اصلاح طلب با اقلیت اصولگرایان انجام شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در ضعف اطلاع رسانی که نزد مجلس و همچنین دولت بود اصولگرایان توانسته اند هم مجلس دهم و هم دولت یازدهم را اصلاح طلب بنماند و عملکرد ضعیف این دو نهاد پای اصلاح طلبان نوشته شود.

نوشتن ضعفهای مجلس دهم پای اصلاح طلبان زرنگی اصولگرایان بود

این فعال سیاسی درمورد مجلس دهم تصریح کرد: بله ما هم قبول داریم که مجلس دهم نزدیک به 150 نفر از 290 نفر نمایندگان از لیست امید بود اما نباید فراموش کرد که نزدیک به 50 درصد انها کاندیداهای اجاره ای بودند که اصلا به گفتمان اصلاح طلبی باور نداشتند و اصلاح طلبان به خاطر رد صلاحیت گستره نیروهای خودی از انها حمایت کردند.

وی افزود: تعداد 90 نفر از این 150 نفر در مجلس دهم به عضویت فراکسیون امید درامدند و بعضا همین 90 نفر هم در مواقع رای گیری یکپارچه رای نداند. لذا از 290 نفر نمایندگان مجلس دهم کمتر از 90 نفر انها اصلاح طلب بودند.

عباسی درخصوص ضعف هایی که به مجلس دهم نسبت داده میشود، ابراز داشت: پس نوشتن ضعف مجلسی که تنها یک سوم ان اصلاح طلب بود پای اصلاح طلبان زرنگی اصولگرایان بود و ضعف ما.

وی با بیان اینکه همین اتفاق هم در خصوص دولت یازدهم اتفاق افتاده است، بیان داشت: آقای روحانی همچنان عضویت جامعه روحانیت مبارز را دارد و ما هیچگاه آقای روحانی را یک اصلاح طلب نمی دانیم و خودشان هم یک بار عنوان نکرده است که اصلاح طلب است. شما یک نگاه اجمالی هم به کابینه دولت یازدهم بیندازید متوجه خواهید شد که کمتر از 50 درصد کابیته اصلاح طلب است. لذا نوشتن ضعف دولت پای جریان اصلاح طلبی تهمتی ناروا بیش نیست.

در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم داشت

دبیر حزب مردمسالاری در استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوزادهم در سال آتی مطرح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان با تعدد و ترافیک کاندیدا در سطوح مختلف روبرو هستند.

وی اضافه کرد: این صحبت که اصلاح طلبان همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست جمهوری که روی اوردند به کاندیداهای اجاره ای و در اثر ضعف عملکرد انها که اصلا تفکر اصلاح طلبی هم نداشتند ولی هزینه اجتماعی آن عملکردها پای اصلاح طلبان نوشته شد دیگر این بار دست به چنین حماقتی نخواهیم زد زیرا  واقعیت هم این است که ما در میان اصلاح طلبان ممکن است حتی به ترافیک کاندیداهای مطرح بر بخوریم.

فعال سیاسی اجتماعی در شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: به عقیده ما این تفسیر را می توان از فرمایشات مقام معظم رهبری برداشت کرد که ایشان فرمودند دولت جوان منظور تفکر و مدیریت نو و جوان بود نه اینکه صرفا یک جوان کم سن و سال می تواند مشکلات کشور را حل نماید. در گفتمان اصولگرایی ما تفکرات نو و جوانی را نمیتوانیم پیدا کنیم ولی در گفتمان اصلاح طلبی همان طور که از واژه اصلاح طلبی بر می آید اصلاح امور و قدم به سمت توسعه همه جانبه همواره یک تفکر نو و جوان بوده که میتواند گره گشای معظلات ما در همه حوزه ها باشد.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به تصمیات عاقلانه دارد که منافع ملی همه ایرانیان را در بر داشته باشد، خاطر نشان کرد: دیگر دوران آزمون و خطا در تصمیمات مدیرتی به سر امده است. بیشتر از  چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و به عقیده ما انقلاب اسلامی به بلوغ کافی رسیده است. دیگر جای تصمیات خلق الساعه و احساسی که به نام تصمیمات انقلابی گرفته میشود سر امده است.

عباسی درمورد کاندیداهای ریاست جمهوری درسال 1400 اصلاح طلبان گفت: از حسن اقای خمینی، سید محمد خاتمی،اسحق جهانگیری،مصطفی کواکبیان، محمد جواد ظریف، محمدرضا عارف، محمد جواد آذری جهرمی و اشخاص دیگری جملگی می توانند کاندیدای بالقوه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشند و اصلاح طلبان نیازی به کاندیدای اجاره ای ندارند.

دود دشمنی دولت و مجلس به چشم همه خواهد رفت

وی درمورد نحوه تعامل دولت فعلی و مجلس یازدهم عنوان کرد: در مدت باقی مانده دولت تدبیر و امید، اگر مجلس دست به حرکتی انتحاری بزند دودش به چشم همه خواهد بود. در این شرایط اقتصادی و کرونا ایجاد حاشیه فقط موجب التهاب بیش از پیش جامعه خواهد بود.

احمدی نژاد بیش از یک میلیون رای ندارد

دبیر حزب مردمسالاری در فارس در واکنش به کاندیداتوری احمدی نژاد در 1400 بیان داشت: اگر احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت بشود هزینه تایید صلاحیت برای شورای نگهبان بسیار سنگین خواهد بود و موج بی اعتمادی زیادی را به دنبال خواهد داشت. هر چند که به عقیده ما در صورت تایید صلاحیت ایشان هم تعداد آراء ایشان بیشتر از یک میلیون رای نخواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: ما امیدوار هستیم و اعتقاد داریم که تنهای مجرای پیگیری مطالبات و نهادینه شدن عدالت در کشورمان از مسیر صندوق رای و از کانال انتخابات می گذرد. ان شالله با به میدان امدن چهره های دلسوز نظام و ملت و با رویکرد در نظر گرفتن منافع ملی توسط نهادهای نظارتی، انتخاباتی با مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.