غرق شدن مرد جوان در آبشار تنگ براق

مسئول اورژانس اقلید از غرق شدن مرد جوان در آبشار تنگ براق خبر داد.

 به گزارش ایران ریپورتس، محسن رضایی گفت: ظهر امروز در ساعت ۱۲:۴۹ طی تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ یک مورد غرق شدگی در آبشار تنگ براق گزارش شد و نزدیکترین تیم امدادی به محل اعزام شد.

او گفت: مصدوم توسط غریق نجات از آب بیرون آورده شد و متاسفانه تلاش‌های تیم امدادی اورژانس موفقیت آمیز نبود و مصدوم جان خود را از دست داد.

رضایی گفت: هنگام شنا کردن یا بازی در آب، عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از اندازه مجاز در زیر آب سبب می‌شود فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

مسئول اورژانس اقلید با این توضیح که هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، توصیه کرد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هرچه سریع‌تر او از آب است و اینکه تلاش شود تنها با استفاده از چوب، طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کرده و به سرعت با اورژانس تماس گرفته شود.

او از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا، تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.