عتیقه جات با قدمت 4 هزار سال در “لارستان” کشف شد

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف 3 قطعه اشياء تاریخی زیر خاکی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت 4 هزار سال در بخش “بنارویه” اين شهرستان خبر داد.                                                                              

به گزارش ایران ریپورتس98، سرهنگ “داود امجدی” اظهار داشت: ماموران انتظامي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي در منزل مسكوني خود اقدام به دپو عتيقه جات كرده است كه موضوع به صورت ويژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.                            

وی افزود: با تحقيقات نامحسوس و اقدامات فني انجام شده، صحت موضوع براي پليس محرز و پرونده قضائي در اين رابطه تشكيل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” افزود: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از محل اختفاء، تعداد 2 كوزه و يك عدد كاسه سفالي كشف و ضبط شد.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به دستگيري يك نفر در اين خصوص و معرفي وي به مرجع قضائي، خاطر نشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت 4 هزار ساله اعلام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به اينكه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طريق مرکز فوریت‌های 110 به پليس اطلاع دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.