شورای شهر شیراز طرح جایگزینی ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری را بررسی می‌کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر طرح تخریب ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری کودکان در باغ ملی گفت: بر اساس طرح بهسازی باغ ملی که در یکی از مهمترین مراکز گردشگری شهر شیراز قرار دارد، وجود برخی سازه‌ها همچون ساختمان کانون پرورش فکری کودکان یا کیوسک یکی از بانک‌ها و یا حتی برخی پرچین‌ها به عنوان مانعی برای دسترسی شهروندان به فضای باغ ملی تشخیص داده شد.

به گزارش ایران ریپورتس98، «سعید نظری» افزود: به منظور بهسازی باغ ملی چاره‌ای جز حذف سازه‌های زاید که بدون توجه به معیارهای معماری و ارزش‌های منظر احداث شده‌اند، نداریم.
وی خاطرنشان کرد: ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در باغ ملی هرچند به لحاظ کارکردی واجد برخی ارزش‌هاست اما از نظر معماری و میراثی فاقد ارزش است‌.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: موضوع تخلیه و تخریب این ساختمان با فوریت در هیات رییسه این شورا مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد در نشست مشترکی با حضور رییس کانون پرورش فکری کودکان استان فارس و شهردار شیراز به راهکار مشترکی دست پیدا کنیم.
وی افزود: ساختمان مذکور هم اکنون فاقد ایمنی و استحکام بنای لازم بوده و فرسوده تلقی می‌شود اما حق کانون برای شورای شهر شیراز محفوظ است.
نظری اضافه کرد: پیش از این نیز ساختمان دیگری از کانون در بوستان ولیعصر به بهانه احداث پل کابلی تخریب شده بود که جایگزین آن به کانون تحویل نشده است لذا موضوع هر دو ساختمان مورد توجه شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مسأله تامین ساختمان‌های با استانداردهای آموزشی و فرهنگی برای کانون پرورش فکری کودکان با حساسیت در شورای اسلامی شهر شیراز دنبال می شود.
پایان خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.