سه نماینده مجلس دهم در راه زندان

با فرا رسیدن به روزهای پایانی مجلس دهم برخی از نمایندگان در معرض احکام حبس قرار گرفتند و امروز سخنگوی قوه قضائیه از حکم حبس ۶۱ ماهه برای دو نماینده خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس98، فریدون احمدی که به همراه محمد عزیزی نماینده ابهر شهریور ۹۸ به جرم اخلال در بازار خودرو، سکه و ارز بازداشت شدند و بعد از چند روز با تودیع وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شدند. ماجرا مسکوت مانده بود تا امروز که خبر حکم حبس ۶۱ ماهه آنها خبرساز شد. موضوعی که اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه آن را در نشست خبری‌اش اعلام کرد. آنطور که اسماعیلی گفت: مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی سایپا به ۱۵ سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری و حسی هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

محمود صادقی هم به حبس محکوم شد

البته صدور احکام حبس برای مجلس دهمی‌ها تنها به این دو نماینده و مسائل اقتصادی ختم نشد و چندی «محمود صادقی» نماینده تهران نیز به ۲۱ ماه حبس محکوم شد. صادقی دیروز در توئیتی از تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و نوشت: «شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تجدیدنظر خواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ده میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس راعینا تأیید کرد. دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود اما امروز بصورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد.»/ خبرآنلاین

Leave a Reply

Your email address will not be published.