سخنی با منتخبین مجلس یازدهم

وجه غالب ایران قوی، رویکرد ایجابی و مثبت است لذا مجلس قوی هم به عنوان یک رکن مهم تحقق ایران قوی باید رویکردی ایجابی و مثبت در پیش بگیرد.

ایران ریپورتس98// کمتر از یک ماه تا تشکیل مجلس یازدهم باقی مانده است و منتخبین مردم باید خود را آماده حضور در این سنگر مهم کنند. مجلس یازدهم می تواند نقش مهمی در تحقق ایران قوی ایفا کند و نقطه عطفی در خدمتگذاری مجلس شورای اسلامی باشد.

این سخن به معنای بالا بردن مطالبات غیرمنطقی از این مجلس نیست و اتفاقا یکی از نکاتی که بخصوص خود منتخبین باید مراقبت کنند همین مطالبات است. برخی در حال دامن زدن به مطالبات از مجلس یازدهم هستند و گویا قرار است نمایندگان با خواندن وردی یکباره مشکلات را حل کنند.

در عین حال نمایندگان دور جدید مجلس با اثبات روحیه خدمتگذاری و کم کردن مواهب نمایندگی و تلاش مجاهدانه می توانند تصویر متفاوتی از خانه ملت را به نمایش بگذارند. نکته بسیار مهم بعدی اتخاذ رویکرد ایجابی و مثبت در مجلس یازدهم است.

وجه غالب ایران قوی، رویکرد ایجابی و مثبت است لذا مجلس قوی هم به عنوان یک رکن مهم تحقق ایران قوی باید رویکردی ایجابی و مثبت در پیش بگیرد.

 ایجاد تحرک بیشتر در دولت و هدایت آن به مسیر تلاش مجاهدانه امر لازم و شایسته ای است اما این کار باید با تعامل مثبت و سازنده انجام شود. ارائه یک چهره تند و اهل درگیری و نزاع از جمله با دولت، آورده ای برای کشور و مردم نخواهد داشت.

حضور نمایندگان جدید و جوان و دور اولی ها می تواند برای مجلس یازدهم یک فرصت باشد به شرطی که از هیجانات و شعارزدگی فاصله گرفته و از تجربیات چهره های باسابقه در بین نمایندگان فعلی و سابق استفاده شود. 

انرژی جوانی و انگیزه نمایندگان جدیدالورود در کنار تجربیات نمایندگان انقلابی پیشین می تواند ترکیبی سازنده و اثربخش برای مجلس یازدهم فراهم آورد. همچنین ترکیب آرمانگرایی و واقع بینی می تواند تحقق عقلانیت انقلابی را نوید بدهد. مراقبت از اختلاف افکنی ها با ریشه های نفسانی و یا  برنامه ریزی شده از بیرون مجلس وظیفه مهم بعدی نمایندگان مجلس جدید است.

آغاز این اختلاف افکنی ها را طی هفته های اخیر توسط برخی رسانه ها شاهد بودیم و متأسفانه برخی افراد با نادیده گرفتن برخی ابتدائیات سیاست ورزی، بازی خورده و در زمین رقیب بازی کردند.

نمایندگان مجلس یازدهم همواره آیه ۴۶ سوره انفال را که می فرماید: «وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِین» را در یاد داشته باشند و بدانند نزاع در داخل مجلس و نزاع مجلس با ارکان دیگر، هم موجب سستی و ضعف مجلس می شود و هم هیمنه و اقتدار آنرا مورد آسیب قرار می دهد. راه حل پیشگیری از منازعات سستی آفرین ،اطاعت از خداوند و رسولش و صبوری و استقامت است.

*مهدی فضائلی

پایان/

Leave a Reply

Your email address will not be published.