ساخت مسکن برای جوانان با مشارکت اجتماعی امکان‌پذیر است

در دیدار نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی نسبت به اهمیت تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم در حوزه‌های مسکن و حمل‌و‌نقل در استان فارس تاکید شد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و راهبردهای کلان باید در راستای منافع جامعه باشد، مطرح کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه برنامه‌ریزی حوزه راه و شهرسازی لازم است به دو مقوله مسکن و حمل‌‌و‌نقل نگاه جدی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه مسکن، افزود: مسئله مسکن به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه بایستی مطابق با برنامه‌های ارائه شده دولت سیزدهم به صورت هدفمند و گام به گام در تمامی نقاط کشور در مسیر توسعه و اجرا قرار بگیرد که با توجه به آمار و اطلاعات موجود نیاز به تلاش بیشتری از سوی متولیان امر وجود دارد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بایستی تا پایان دولت سیزدهم ۴ میلیون مسکن به متقاضیان تحویل داده شود، ادامه داد: هر چند سیاست‌ها و برنامه‌های دولت گذشته مورد انتظار نیازمندان مسکن نبود اما دولت کنونی باید با نگاه و اقدام اجرایی در ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد در زمینه شهرسازی و معماری نیز اهتمام جدی داشته باشد.

وی در رابطه با اهمیت رویکرد سرمایه‌گذاران حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن باید یک کالای مصرفی باشد و سرمایه‌ای بودن آن باعث می‌شود منابع کشور به جای جهت‌گیری در نظام تولید در این مقوله راکد بماند و این مسئله بایستی با یک نگاه بنیادین در قالب نقشه راه و برنامه زمان‌بندی شده نیز اصلاح بشود.

وی نقش‌آفرینی خیرین در حوزه ساخت‌و‌سازها را حائز اهمیت دانست و گفت: مسکن یکی از نیازهای اولیه برای تشکیل خانواده است که با توجه با اهمیت سیاست کلان در زمینه تسهیل در ازدواج و فرزندآوری باید شرایطی را فراهم کنیم تا علاوه بر دولت از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی هم بکارگیری بشود.

عسکری با تاکید بر اینکه حل مسائل مربوط به حوزه‌های مسکن و حمل‌و‌نقل در استان فارس از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: انتظار ما از وزیر جدید راه و شهرسازی این است که در زمینه توسعه پروژه‌های عمرانی دولت در فارس نگاه و اقدام ویژه‌ای داشته باشند.

این نماینده مجلس از وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت، خواستار شد: تکمیل و توسعه نظام حمل‌‌و‌نقل دو شهرستان یکی از اولویت‌های مدیریتی دولت سیزدهم باشد چراکه شرق فارس در این زمینه از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.