رهایی محکوم به اعدام از چوبه دار با رضایت اولیای دم

در جلسه ای که صبح امروز همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضائیه در زندان مرکزی شیراز برگزار شد طی جلسه ی ویدئو کنفرانس، با رضایت اولیای دم محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش ایران ریپورتس98، دراین جلسه که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس،معاونین قضایی دادگستری استان، اعضای شورای قضایی، مدیرکل زندان های فارس، خانواده اولیای دم، امام جمعه کوار، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و فرماندار شهرستان کوار، برگزار شد خانواده ی اولیای دم ضمن عفو و بخشش محکوم از قصاص وی صرفنظر کردند.
در این جلسه ویدیو کنفرانس، رییس کل دادگستری استان فارس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رییس دادگستری کوار، سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس، اعضا وکارکنان شعبه کوار و معتمدین محلی در راستای تقویت فرهنگ گذشت وصلح وسازش به ویژه در این پرونده قتل بر اهمیت صلح وسازش تاکید کرد
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی درخصوص این پرونده گفت : حدود ۱۱ سال قبل بر اثر درگیری خانوادگی یکی از طرفین دعوی به قتل رسید که بعد از رسیدگی قانونی حکم قصاص و استیذان اجرای حکم صادر شد .
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با قدردانی از خانواده اولیای دم در این پرونده افزود : کسی که از حق قصاص خویش گذشت نماید امیدوار باشد که خداوند گناهان وی را بخاطر این عمل می بخشد و از آن در می گذرد.
نماینده عالی قضایی در استان فارس افزود: ترویج فرهنگ گذشت ، بخشش و فداکاری موجب تقویت مهر و محبت و نوع دوستی در جامعه می شود و کاهش جرائم وآسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ فقره قتل به همت وتلاش اعضای شوراهای حل اختلاف در استان به مصالحه ختم شد، گفت: اگر فرهنگ صلح وسازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده ها و شکایات خواهیم شد وتحقق این از مهمترین اهداف شوراها بوده که مستلزم تلاش هر چه بیشتر اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف است
رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: شوراهای حل اختلاف درحل خصومت قدم های بسیاری موثری برداشته که نتیجه این امر کسب رتبه سوم صلح وسازش در کشور با ۳۹ درصد مصالحه می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.