رفع موانع حقوقی اجرای آزادراه شیرازـ اصفهان، صیانت از حقوق عامه تلقی می‌شود

رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: با توجه به منفعت عمومی جامعه از راه اندازی آزاد راه شیراز ـ اصفهان ، پیگیری رفع موانع در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر این شاهراه مواصلاتی مصداق صیانت از حقوق عامه است.

رفع موانع حقوقی اجرای آزادراه شیرازـ اصفهان، صیانت از حقوق عامه تلقی می‌شود

به گزارش ایران ریپورتس، رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از روند تکمیل پروژه  آزاد راه شیراز ـ اصفهان بر پیگیری رفع موانع این طرح ملی در کارگروه صیانت از حقوق عامه دادگستری استان فارس تأکید کرد.

حجت السلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه عظیم ملی آزاد راه شیراز به اصفهان تأثیر بسزایی در حمل و نقل جاده ای استان دارد و علاوه بر تسریع فرایند توسعه استان زمینه کاهش هزینه های سفر و همچنین پیشگیری از برخی خسارات مالی و جانی را در پی خواهد داشت گفت: پیش از این نیز در راستای حفظ منافع عمومی ، دادستانی در بحث جلوگیری از تصرف زمین های حاشیه آزاد راه توسط افراد سودجو ورود جدی داشته و این نظارت در قالب تذکرات پیشگیرانه به مسئولان ذی ربط نیز ابلاغ شده است.

وی رفع موانع حقوقی و قضایی در مسیر اجرای این پروژه را در مد نظر دادگستری استان خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی در راستای تملک اراضی و فراهم شدن مقدمات عملیات اجرایی قطعه ۸ این آزاد راه به کار گرفته شد.

این مقام ارشد قضایی فارس بر نظارت بیشتر نهادهای متولی امر زمین در جهت جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی حاشیه ای آزاد راه تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: گشت های مراقبتی طبق تکلیف قانونی باید از هر گونه تعرض به این اراضی جلوگیری کنند و نهاد های متولی نیز آغاز هر گونه عملیات اداری در جهت تغییر کاربری اراضی حاشیه ای آزاد راه را به دادستانی مرکز استان و یا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی با هر گونه تجاوز و تعدی به اراضی حریم آزاد راه تأکید کرد و بیان داشت: شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم مسئولیت رسیدگی به پرونده های تشکیل شده را بر عهده خواهند داشت.

پایان پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.