راهکارهای روسیه برای مقابله با اثرات اقتصادی ویروس کرونا

رئیس‌جمهور روسیه، راهکارهایی را برای مقابله با اثرات اقتصادی بیماری کووید 19 اعلام کرد.

به گزارش ایران ریپورتس98، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اقدامات جدیدی را برای حمایت از بنگاه‌های متوسط و بزرگ در کشور اعلام کرده که محور اصلی آن تامین سرمایه این شرکت‌ها و توانمند سازی آنها برای پرداخت حقوق کارگران وکارمندانشان است تا بدین وسیله از توقف فعالیت آنها به واسطه شیوع بیماری کووید 19، جلوگیری کند.

پوتین در جلسه‌ای که با اعضای هیأت دولت برگزار کرد، شرکت‌هایی که خارج از حوزه تامین مواد غذایی کار می‌کنند و بیشترین آسیب را دیده‌اند به فهرست مشاغل متوسط و بزرگ اضافه کرد.

*برنامه پوتین برای جلوگیری از اثرات اقتصادی کرونا

رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که از 18 می شرکت‌هایی که حداقل 90 درصد کارمندان خود را نگهداری کرده‌اند حقوق از دولت دریافت می‌کنند.این محاسبه بر اساس مبنای تعداد کارمندان در ماه آوریل انجام خواهد شد و هرکارمندی که در کار خود با این شرکت‌ها به مشکل بربخورند، می‌توانند حداقل مزد کارگری خود را مطالبه کنند. حداقل حقوق در این کشور 12130 روبل یا 160 دلار است.

رئیس دولت روسیه، همچنین اعلام کرد حداقل 75 درصد حجم وام‌ها برای پرداخت حقوق انجام می‌شود و این روند باید ادامه یابد.

پوتین همچنین پیشنهاد پرداخت وام برای تامین سرمایه فعالیت شرکت‌های حیاتی را پیشنهاد کرد.

وی گفت:‌ من از دولت می‌خواهم که لیست این شرکت‌ها را نهایی کند که مربوط به شرکت‌های خصوصی خواهد بود که در افزایش اقتصاد ملی بسیار مهم هستند.

پوتین گفت‌: در پی این اقدامات بسته 200 میلیون روبلی (2.6 میلیارد دلاری) از سوی دولت فدرال برای حمایت از بودجه منطقه‌ای تخصیص می‌یابد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که 308 میلیون دلار برای صنعت هواپیمایی تخصیص یابد که این صنعت بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است. به طوری که بیشتر پروازهای هوایی لغو شده و مرز بسیاری از کشورها بسته شده‌اند.

به گفته پوتین لازم است دولت تاثیرگذاری و کفایت این اقدامات را در مقابل بیماری همه گیر کووید 19 بررسی کرده و راه حل‌های مناسب را ارائه کند.

طی روزهای گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه، رشد زیادی یافته و به رقم 24 هزار نفر رسید.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.