رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس: صادرات از فارس به عمان ۶۵ درصد رشد داشته است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در ۱۱ ماه امسال، میزان صادرات از فارس به عمان نسبت به پارسال ۶۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایران ریپورتس، جمال رازقی در جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی استان باطنه جنوبی عمان گفت: استان فارس از قدیم تاکنون نقش ویژه‌ای در ارتباط بین ایران و عمان داشته است و این ارتباط به گونه‌ای است که حتی زمانی که پروازهای ایران (تهران) و عمان برقرار نبود پروازهای عمان و شیراز برقرار بود و رفت و آمد مردم دو کشور و دوستی مردم استان فارس و عمان همیشه وجود داشته است.

به گفته او، امیدواریم که روابط تجاری ایران و عمان به ویژه استان فارس روز به روز گسترده‌تر شود و امسال ۶۵ درصد رشد صادرات به عمان داشتیم.

رازقی گفت: حجم صادرات استان فارس در ۱۱ ماهه اخیر به نسبت پارسال نیز رشد قابل توجهی داشته است و آنچه که از استان فارس به عمان صادر شده شامل سیمان، لبنیات، زعفران، شیرالات صنعتی، کاشی، سرامیک، فرش، پوشاک، کنسروجات و میوه‌جات بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: ما همیشه پذیرای مهمانانی از کشور عمان برای مسائل پزشکی در بیمارستان‌های استان بوده‌ایم و در این سفر علاوه بر اینکه توانمندی استان فارس به نمایش گذاشته می‌شود، تقاضا می‌شود با توجه به حضور بسیار عمانی‌ها برای دریافت خدمات پزشکی به استان فارس برای بهبود این روابط و گردشگری سلامت پیشنهاداتی مطرح شود.

به گفته او، خدمات پزشکی در استان فارس بسیار ارزان و فوق‌العاده با کیفیت است و استان فارس بزرگترین مرکز پیوند را دارد به نحوی که تعداد پیوندهای کبد انجام شده در هر سال همیشه در رتبه اول دنیا بوده است.

رازقی گفت: فارس در زمینه محصولات کشاورزی نیز سرآمد است و این  استان با ۱۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در هر سال، رتبه اول تولید محصولاات کشاورزی را در کشور دارد و تقریبا یک سوم میوه و سبزیجات صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس از استان فارس بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر برای عمان و ایران به ویژه استان فارس پربرکت باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.