دو سوم فوتی های ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افراد زیر ۶۰ سال بودند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هشتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از ۳۳ نفر فوتی ناشی از کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: دو سوم فوتی های ۲۴ ساعت گذشته، افراد زیر ۶۰ سال بودند.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، از خداوند متعال خواست تا برای رهایی از این بحران و حفظ سلامت جامعه، زمینه را فراهم سازد.

او همچنین بیست و ششم مرداد، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی گرامی داشت و عنوان کرد: این روز بزرگ، یادآور رشادت ها و ایثارگری افرادی است که به فرموده امام راحل (ره)، «آزادگان، آبروی این ملت را حفظ کردند.»

دکتر لطفی افزود: این اسوه های مقاومت و ایثار، یادگاران و تلاشگران ۸ سال دفاع مقدس هستند که آزادی و آزادگی ایران را مدیون ایثارگری و رشادت های آنان هستیم.

او در ادامه با تقدیر از مدافعان سلامت که ایثارگارنه تا پای جان به خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها، مشغول به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، از مردم خواست تا ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرده و مدافعان سلامت را از دعای خیرشان بهره مند سازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که کروناویروس به شدت در کمین سلامت خود و عزیزانمان است، عنوان کرد: ابتلا به کرونا همچنان در حال افزایش بوده و برخی از نشانه های آن نیز تغییر کرده است؛ افراد مشکوک و علامت دار با مراجعه زودهنگام به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و پرهیز از حضور و تجمع در بیمارستان ها، از ابتلای خود و اطرافیانمان به این بیماری جلوگیری کنند.

او با قدردانی از افرادی که به پویش های مختلف سلامت در این بحران و ایام عزاداری پیوسته و در مقابله با بیماری کووید۱۹، خود را مسوول می دانند، تاکید کرد: باید برای جلوگیری از انتشار بیماری، در خانه بمانیم و در صورت خروج ضروری از منزل، حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی خود را با دیگران رعایت کنیم.

دکتر لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد نیز پرداختند.

سیصد و هشتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، بیست و ششم مرداد، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.