در روز کارگر، در لامرد مطرح شد؛ در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

جعفری فرماندار اسبق لامرد گفت: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که صنعتگران در این جنگ اقتصادی از مسئولان کشور انتظار همراهی دارند

به گزارش ایران ریپورتس، حاج محمد جعفری فرماندار اسبق لامرد که در جمع کارگران و پرسنل زحمتکش سیمان لامرد سخنرانی می کرد، ضمن تبریک روز کارگر خدمت کارگران این مجموعه صنعتی کارگران را ولی نعمتان مردم برشمرد و گفت: از همه کسانی که دستی بر تولید دارند و چرخه اقتصاد را به گردش در می آورند صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.

وی، غلامزاده مدیرعامل سیمان لامرد را فردی خوش فکر برشمرد وگفت: جناب اقای غلامزاده این مجموعه صنعتی را به نحو مطلوبی مدیریت می کنند و از اینکه زمینه ملاقات بنده با شماها را فراهم نموده اند صمیمانه قدردانی میکنم.

او گفت: وقتی که وارد چنین مجموعه ای می شوم و میبینم نیروهای تحصیل کرده، جوان، بومی مشغول به فعالیت هستند لذت می برم.

وی افزود: در شرایط سختی هستیم و شماها بیش از هر کس دیگری نسبت به اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم واقفید و دامنه این جنگ وسیع تر از آنی است که در رسانه ها مطرح می شود و حفظ چنین مجموعه ای نظیر سیمان لامرد اسمی غیر از معجزه نمی توان بر آن گذاشت.

فرماندار اسبق لامرد افزود: امید است با همدلی، همراهی و همفکری دوستان و درک موقعیت ها کمافی السابق دست به دست هم دهند و چنین مجموعه ای را پیش ببرند.

او گفت: از آنجایی که بنده از صفر تا صد زمان بهره برداری این مجموعه در جریان بودم اسم آن را معجزه در لامرد نامگذاری کرده، وقتی که اولین گام برداشته شد و کلنگ اینجا به زمین زده شد همه دست اندرکاران نشستند که آب و برق را کجا تامین کنیم.

وی ادامه داد: برای تامین آب این مجموعه با راهنمایی پیرمردی از همین روستا و در همین نزدیکی ها قناتی پیدا شد و آن را احیا کردیم و خوشبختانه به یک آب بسیار خوبی رسیدیم و در همان زمان به شیراز تماس گرفتم و گفتم وقتی در چنین منطقه ای چنین آبی پیدا می شود قطعا دست الهی در کار است و این مهم شدنی است.

او گفت: پس از اینکه ۸۰ الی ۹۰درصد کار کارخانه پیشرفت، آب قنات خشک شد و سپس به سراغ چشمه حیدر رفتیم.

وی افزود: در هر بنگاه تولیدی و اقتصادی با بعضی مسائل اجتماعی مواجه هستید که مدیریت کردن مسائل اجتماعی کار ساده ای نیست که به شکر خدا این کارخانه دایر شد و منطقه انرژی بر هم راه افتاد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال تغییر هستیم و لامرد را به قطب صنعتی ایران و فارس تبدیل کرده و اگر برنامه های از قبل تعیین شده را عملیاتی کنیم قاطعانه عرض مینماییم که از عسلویه جلوتر خواهیم بود و حتی به رقابت با دبی می توان کرد.

جعفری افق و آینده ‌لامرد را به زییایی ترسیم نمود و گفت: خیلی از راه های دراز وپرپیچ و خم را طی کرده ایم و با بازرگانان و مدیران جبلیه نشسته ایم و ما ۸۰درصد راه را رفته ایم و ۲۰ درصد باقی مانده که فوق العاده اهمیت دارد و اگر این را ادامه دهیم بخشی از بیکاری کشور را می توان حل کرد که به دنبال آن رفاه به دنبال خواهد شد و این شدنی است فقط همت و تلاش می خواهد.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد وخاطره زنده یاد مرحوم حیاتی نماینده فقید شهرستان های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گرامی باد یاد آن یار سفر کرده ما، یار دبستانی ما، و عزیزی که از دوران طفولیت و پنج سالگی با ایشان بودم تا لحظه فوتش و از فکر بلند و همراهی های بسیار خوبش، خلوص و پشتکار و مدیریتش را گرامی میدارم.
وی ادامه داد: اگر فضای وحدت، یکپارچگی و برادری در آن ایام وجود نداشت این کارها به سرانجام نمی رسید.

جعفری ضمن تشکر و قدردانی از مدیران سابق کارخانه سیمان لامرد اظهار کرد: در آن شرایط سخت جناب اقای قاسمعلی رفیعی فوق العاده درخشیدند و از مجموعه مدیران شهرستان بویژه اعضای شورای تامین که در ایجاد چنین بنگاه اقتصادی همراهی خوبی داشتند نیز تشکر مینمایم.
💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.