جلب اعتماد، مشارکت و مطالبه گری صحیح مردم در چهارچوب قوانین سرلوحه کار دفاتر تسهیل گری قرار گیرد

معاون سیاسی،اجتماعی استانداری فارس: جلب اعتماد، مشارکت و مطالبه گری صحیح مردم در چهارچوب قوانین باید به عنوان سرلوحه کار دفاتر تسهیل گری قرار گیرد.

به گزارش ایران ریپورتس، احمدی زاده معاون سیاسی و اجتماعی گفت: با توجه به معضلات ایجاد شده بعد از برجام و تحریم برای مردم که سرمایه اجتماعی و پشتوانه کشور و نظام می باشند، دفاتر تسهیلگری نقش موثری در حل آسیب های اجتماعی به خصوص در حوزه طلاق، اعتیاد و… داشته اند.

جلسه نشست مدیران دفاتر تسهیل گری به ریاست آقایان دکتر احمدی زاده معاون سیاسی و اجتماعی، دکتر نیازی اردکانی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و با حضور خانم بهزادی کارشناس مسئول دفاتر تسهیلگری صبح روز چهارشنبه مورخ 24/6/1400 در استانداری فارس برگزار گردید.
در ابتدا دکتر احمدی زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری بیان داشتند که: تلاش جهت جلب اعتماد، مشارکت و مطالبه گری صحیح مردم در چهارچوب قوانین و مقررات به عنوان یک فرهنگ اجتماعی و سیاسی بدور از ایجاد نارضایتی باید به عنوان سرلوحه کار دفاتر تسهیل گری قرار گیرد.
ایشان در ادامه با بیان این نکته که دشمن برای کشور ما اتاق فکر تشکیل داده و بر مباحث معیشتی مردم متمرکز شده است، چنین اظهار نمودند که: مسائل آسیب های اجتماعی گسترده تر از حوزه های دیگر و حتی مهم تر از حوزه اقتصادی است، چراکه این آسیب ها بر کیان جامعه و کانون خانواده بسیار تاثیر گذارند و می بایست در این رابطه فکری اساسی کرد.
دکتر نیازی اردکانی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز نقش اصلی دفاتر تسهیل گری را احصا مشکلات با نگاه مردم محور دانست و در این رابطه بیان داشتند: دفاتر تسهیلگری می تواند با شناسایی و مشارکت خیرین وافراد اثرگذار در سطح محلات و ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی درجهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را در توانمندسازی مردم در محلات حاشیه نشین داشته باشند.
دکترنیازی اردکانی در ادامه بر جلب مشارکت مردمی تاکید نمودند تا از این طریق، فرهنگ سازی و ارتقا نقش جامعه محلی در حل مشکلات صورت پذیرد.
در ادامه مدیران دفاتر ضمن اشاره به این نکته که دفاتر تسهیلگری جایگاه اصلی درمیان مردم محلات را دارند، به ارائه اقدامات صورت گرفته در سطح محلات پرداختند و از مباحث و اقداماتی که با جلب مشارکت و نقش آفرینی مردم صورت پذیرفته نام بردند.
در پایان مقرر گردید جلسات کارگروه مدیران دفاتر تسهیل گری با مشارکت و همراهی دکتر احمدی زاده معاون سیاسی و اجتماعی و دکتر نیازی اردکانی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به صورت منظم برگزار گردد تا با تبادل تجاربی که توسط هر دفتر و در هر موضوعی به دست آمده، مسیر جهت تحقق اهداف تعیین شده هموار گردد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.