تشکیل کمیته طبیعت‌گردی در استان فارس

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری کمیته طبیعت‌گردی این استان با موضوع توسعه پایدار گردشگری با رویکرد حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس98، سیدموید محسن‌نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: استان فارس به واسطه تنوع اقلیمی و آب‌ و هوایی به استانی چهار فصل تعبیر می‌شود که علاوه بر دارا بودن نزدیک به ۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ثبت ملی، دارای جاذبه‌های طبیعی متنوعی است که هر یک از جاذبه‌ها در نوع خود بی‌نظیر است.»

او با اشاره به ۱۱ اثر ثبت جهانی در استان فارس افزود: پتانسل مناطق طبیعی آبشارها و چشمه‌های موجود در فارس دارای ویژگی‌های متفاوت با استان‌های دیگر است که بعضی از  این مناطق حتی قابلیت ثبت در فهرست جهانی را نیز دارند.

معاون‌‌‌ گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس گفت: در جلسه کمیته طبیعت‌گردی موضوعاتی از قبیل تعریف مسیرهای طبیعت‌گردی به تفکیک شهرستان‌ها، ظرفیت‌سنجی و امکان‌سنجی مناطق طبیعی و برنامه‌ریزی برای تطبیق میزان بازدید متناسب با ظرفیت آن مناطق، ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی بررسی و مصوب شد.

محسن‌نژاد اضافه کرد: جلسات این کمیته هر سه ماه یک‌بار برگزار و به تناسب دستور جلسات از نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌های مرتبط برای حضور در جلسه دعوت خواهد شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.