بسته حوادث | 10 اردیبهشت

پلیس استان فارس همچون همیشه با انجام تحقیقات و عملیات پیچیده و گسترده دست قاچاقچیان و محتکران را رو کرده و مانع از رسیدن آنها به سر منزل مقصود شده است.

به گزارش ایران ریپورتس98، آخرین اخبار حوادث در استان فارس طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر میباشد:::

قاچاقچيان اين بار با 387 كيلو ترياك در لارستان زمين گير شدند

فرمانده انتظامي استان از توقيف يك سواري پژو 405 و كشف 387 كيلو ترياك و دستگيري 2 سوداگر مرگ در محور بستك به لارستان، خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبيبي” بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان در اجراي طرح مقابله با قاچاقچيان و سوداگران مرگ در محور بستك به لارستان، به يك سواري پژو 405 مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، ميزان 387 كيلو ترياك كشف شد، افزود: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

سردار “حبيبي” با بيان اينكه يك سواري 405 كه اسكورت محموله بود توقيف و راننده نيز دستگير شد، هشدار داد: مأموران جان بر كف نيروي انتظامي استان فارس با همه توان خود نسبت به شناسايي و دستگيري سوداگران مرگ اقدام مي كنند.

كشف ليمو ترش احتكار در شيراز

جانشين فرماندهي انتظامي استان از كشف 47 هزار و 550 كيلو ليمو ترش احتكار به ارزش 5 ميليارد و 700 ميليون ريال در یک انباري خبر داد.

سرهنگ “يوسف ملك‌زاده” اظهار داشت: با توجه به افزایش نیاز داخلی به لیمو ترش که متاثر از شیوع کرونا و کاهش زمینه عرضه داخلی به دلیل عدم محصول دهی این میوه در فصل کنونی است، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده و از عرضه آن به بازار خودداری مي‌كنند و با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسانند؛ لذا ماموران پليس امنيت اقتصادي با انجام کارهای فني، فردی كه اقدام به احتكار ليمو در شهرك صنعتي شيراز كرده بود را شناسايي و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “ملك‌زاده” خاطر نشان كرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذكور اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار، 47 هزار و 550 كيلو ليمو ترش احتكار که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان ارزش این محموله احتكار شده را برابر نظر کارشناسان، 5 میلیارد و 700 ميليون ریال اعلام کرد و تصريح كرد: در این رابطه پرونده تشكيل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

سواري پژو با 100 كيلو ترياك درآباده زمين گير شد

فرمانده انتظامي آباده از توقیف یک سواري 405 و کشف 100 کیلو تریاک در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجويي” گفت: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر و مجرمين، روز گذشته ماموران كلانتري “بهمن” اين شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواري پژو 405 مشکوک و آنرا متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 100 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد، افزود: در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

سرهنگ “رزمجويي” با بیان اینکه خودرو حامل مواد مخدر روانه پارکینگ شد، خاطر نشان کرد: نيروي انتظامی اين شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان مي‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.

دستگيري 31 متهم تحت تعقيب در شيراز

فرمانده انتظامي شيراز گفت: ماموران يگان امداد اين فرماندهي با همكاري يگان جلب طي 24 ساعت گذشته، 31 نفر متهم كه به دليل ارتكاب جرايم مختلف تحت تعقيب پليس بودند را دستگير كردند.

سرهنگ “فرج شجاعي” گفت: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز قرار گرفت.

وي بيان داشت: ماموران با انجام كارهاي فني و پليسي، در 24 ساعت گذشته موفق شدند 31 نفر متهم را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه همه آنان را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح كرد: در پيشينه اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

2 كشته و مجروح حاصل واژگوني پژو

رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري 405 در محور رستاق به داراب، راننده در دم فوت و سرنشين مجروح و راهي بيمارستان شد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقاني” گفت: بامداد امروز از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور رستاق به داراب به مأموران اعلام شد.

وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري 405 با 2 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين خصوص راننده در دم فوت و سرنشين مجروح و راهي بيمارستان شد، عنوان داشت: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

30 هكتار از مزارع كشاوري در فراشبند طعمه حريق شد

فرمانده انتظامي فراشبند گفت: 30 هكتار از مزارع كشاورزي در اين شهرستان طعمه حريق شد.

سرهنگ “كرامت‌اله برومندي” بيان كرد: مأموران انتظامي اين شهرستان از طريق مركز فوريت‎هاي پليسي 110 از وقوع يك فقره آتش سوزي مزارع كشاورزي مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وي با بيان اينكه با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد اراضي كشاورزي به علل نامعلومي طعمه حریق شده است، افزود: با تلاش عوامل انتظامي، اهالي محل، عوامل منابع طبيعي و آتش‌نشاني، آتش سوزي به طور كامل مهار شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام كارشناسان، در اين آتش سوزي حدود 30 هكتار از مزارع گندم و جو از بين رفته است.

لای روبی چاه در کامفیروز، 2 برادر را به کام مرگ فرستاد

فرمانده انتظامی مرودشت از مرگ 2 بردار هنگام لای روبی یک حلقه چاه در یکی از روستاهای “بخش کامفیروز” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” گفت: در پي اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبني بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک در یکی از روستاهای بخش کامفیروز، ماموران بلافاصله به همراه ديگر نيروهاي امدادي براي بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند 2 برادر هنگام لای روبی یک حلقه چاه در زمین‌های کشاورزی دچار حادثه شده و باعث مرگ آنان شده است.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به این که اجساد متوفيان از داخل چاه توسط نیروهای امدادی خارج شد، تصریح کرد: اجساد براي بررسی بيشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

اعضاي باند سارقان احشام در فارس متلاشي شدند

رئيس پليس آگاهي استان از انهدام اعضاي باند سارقان احشام در فارس خبر داد و گفت: دام‌هاي مسروقه كشف شده از آنان، يك ميليارد و 700 ميليون ريال برآورد شده است. 

سرهنگ “كاووس حبيبي” بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت احشام در برخي از روستاهاي شيراز و با توجه به اهميت موضوع و نگراني ايجاد شده در قشر عشاير و روستانشين، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار كارآگاهان قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان با تحقيقات ميداني و رصد اطلاعاتي، موفق شدند 6 نفر از اعضاي باند سارقان احشام را شناسايي و به صورت غافلگيرانه آنان را دستگير كنند.

سرهنگ “حبيبي” با بيان اينكه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 29 فقره سرقت احشام اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان، تعداد 74 راس گوسفند و يك راس گاو مسروقه كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان با اشاره به اينكه كارشناسان اررش احشام مسروقه را يك ميليارد و 700 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از هماهنگی‌ قضائی، با انجام اقدامات فني و بررسی های اطلاعاتی، سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ “عبادی‌نژاد” با بيان اينكه سارق در بازجویی فني به 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي اعتراف کرد، عنوان داشت: پس از تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: هشدارهاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.