برگزاری کنکور سراسری با حضور ۶۳هزار و۴۵۲ داوطلب

کنكور سراسری سال ۱۴۰۱، در استان فارس با حضور ۶۳هزار و۴۵۲ داوطلب در ۴ روز برگزار خواهد شد.

 به گزارش ایران ریپورتس، علیرضا افشاری‌فر، نمايندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس و دانشگاه شیراز، درجمع خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر، درخصوص برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۱ در استان فارس به توضیح پرداخت و گفت: اين آزمون همزمان با سراسر کشور، از روز چهارشنبه ۸تیرماه ۱۴۰۱ در استان فارس آغاز خواهد شد و تا روز شنبه ۱۱تیرماه ادامه خواهد یافت. 
به‌گفته‌ی وی، کنکور سراسری۱۴۰۱ روز چهارشنبه ۸تیرماه، ویژۀ گروه آزمایشی هنر؛ روز پنجشنبه نهم تیرماه ویژۀ داوطلبان گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی» و «علوم انسانی»؛ روز جمعه دهم تیرماه، ویژۀ گروه آزمایشی «علوم تجربی» و روز شنبه ۱۱تیرماه برای داوطلبان گروه آزمایشی «زبان‌های خارجی» برگزار می‌شود.
نماينده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۱ در استان فارس، در  ۳۷ شهرستان استان فارس و ۴۷ حوزۀ امتحانی با رعایت کامل ضوابط قانونی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
به‌گفته‌‌ی افشاری‌فر، از میان 1489220 داوطلب کنکور سراسری در کل کشور، ۶۳۴۵۲ داوطلب از استان فارس است که از این تعداد، 8903 نفر در گروه هنر، 23158 نفر در گروه علوم انسانی، 8903 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، 17841 نفر در گروه علوم تجربی و 4647 نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.
وی یادآوری کرد: كارت‌هاي‌ شركت در‌ آزمون‌ همۀ متقاضیان‌، به‌همراه راهنماي شركت در آزمون از روز یکشنبه ۵تیرماه تا روز سه‌‌شنبه ۷تیرماه براي مشاهده و پرينت روي درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار گرفته است و داوطلبان براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد در تاريخ تعيين‌شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رساني مذكور مراجعه نموده و با واردکردن شماره سريال كارت اعتباري ثبت‌نام (12 رقمي) و شماره شناسنامه، يا شماره پرونده و كدپيگيري ثبت‌نام (16 رقمي) و نام و نام‌خانوادگي، كدملي و سريال شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از راهنما و كارت شركت در آزمون تهيه نمايند.
وی افزود: افرادی كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شرکت در آزمون شده‌اند، بايد علاوه‌بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد، نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروه‌هاي آزمايشي دوم و سوم (گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي) خود نیز اقدام نمايند.
نمايندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس در ادامه به تفاوت‌های برگزاری این دوره از آزمون با سال‌های پیش پرداخت و گفت: در کنکور سراسری امسال، برای هر دفترچه یک پاسخنامۀ مجزا در نظر گرفته شده است و هر دفترچه و هر پاسخنامه شخصی‌سازی شده است؛ بدین‌صورت که شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی هر داوطلب روی جلد دفترچۀ آزمون وی درج گردیده است و دفترچۀ سؤالات همراه با پاسخنامۀ هر آزمون، مربوط به هر داوطلب در یک بسته قرار می‌گیرد و در زمان مشخص تحویل داوطلب می‌گردد.
وی با اشاره به شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: امسال هم تمام تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مانند سال‌های گذشته در نظر گرفته شده و تمامی داوطلبان، طبق دستورالعمل‌ها موظف هستند که نکات بهداشتی را رعایت کنند. استفاده از ماسک نیز (ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر)) الزامی است.
دکتر افشاری‌فر درخصوص داوطلبانی که به کرونا یا امیکرون مبتلا هستند نیز، توضیح داد: چنانچه افرادی مبتلا به بیماری کرونا هستند، در زمان ورود به حوزۀ برگزاری آزمون، با ارائۀ رسید نتیجۀ آزمایش PCRباید مسئولان حوزه را مطلع نمایند تا پیش‌بینی‌های لازم، در این خصوص صورت گیرد.
نماينده‌ی سازمان سنجش در استان فارس در پایان، با یادآوری اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۱، ساعت ۸صبح در روزهای اعلام‌شده آغاز می‌شود و درهای ورود به حوزه‌های امتحانی، در ساعت ۷:۳۰ بسته خواهد شد؛ از داوطلبان خواست تا به‌موقع در محل آزمون حضور یابند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.