ایستگاه متروی وکیل الرعایا می تواند مقصد و هدف گردشگری باشد

شهردار شیراز گفت: ایستگاه متروی وکیل الرعایا علاوه بر اینکه در مسیر گردشگری واقع شده می تواند مقصد گردشگری نیز باشد. امتیاز این دوره شهرداری بازشدن درهای بافت تاریخی و احیای محورهای گردشگری است.


به گزارش ایران ریپورتس98، مهندس اسکندرپور در جمع اصحاب رسانه نوید افتتاح چهار پروژه بزرگ شهری ایستگاه قطارشهری وکیل الرعایا، بزرگراه مهندسین، فاز دوم و سوم تقاطع شهید رودکی و فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی را داد و افزود: ایستگاه متروی وکیل الرعایا که در کنار بازار وکیل واقع شده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان احداث شده و موجب احیای بافت تاریخی می شود.
شهردار شیراز با اشاره به تکمیل بودن پروژه ایستگاه متروی کیل الرعایا تاکید کرد: ما میتوانستیم این پروژه را زودتر افتتاح کنیم اما ترجیح بر این است که با حضور یکی از مقامات کشوری این کار انجام شود که در کنارش بتوانیم امتیاز و فرصت های مالی جدیدی برای مترو شیراز بگیریم.
وی با اشاره به معماری زیبای ایستگاه وکیل الرعایا افزود: برای اینکه معماری این ایستگاه متناسب با بافت تاریخی و دوره زندیه باشد، زمان بیشتری را صرف اجرای با کیفیت آن با استفاده از معماران چیره دست کردیم. این ایستگاه هدیه ای از طرف شهرداری به مردم شیراز است و بهترین نتیجه این پروژه این است که اگر ما از معماران خوب استفاده کنیم می توانیم نتیجه خوبی هم بگیریم.
وی اضافه کرد: این ایستکاه در طراحی اولیه خط یک وجود نداشت و به دلیل اینکه بازاریان اصرار داشتند در این مکان نیز ایستگاهی احداث شود شهرداری شیراز طراحی این ایستگاه را در دستور کار قرار داد.
شهردار شیراز عملیات اجرایی ایستگاه وکیل الرعایا را یکی از فنی ترین اجرای ایستگاه های قطار شهری در کشور دانست و گفت: برای اجرای این ایستگاه که در یکی از نقاط حساس و معابر پررفت و امد شهر واقع شده نباید خیابان مسدود و تردد خودروها قطع می شد. کیفیت خاک، میزان آب و تاسیسات شهری که در این مکان وجود داشت، روند عملیات را بسیار سخت و پرچالش کرده بود.
مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در گذشته داشتیم عدم حضور گردشگران در بافت تاریخی بود اما در دوره جدید با تعریف محورهای گردشگری شاهد رونق گردشگری در بافت هستیم.
 شهردار شیراز افزود: در حالی که به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ها اغلب دستگاه های اجرایی با مشکل روبرو هستند اما تکمیل چهار پروژه بزرگ شهری شیراز شامل ایستگاه قطارشهری وکیل الرعایا، بزرگراه مهندسین، فاز دوم و سوم تقاطع شهید رودکی و فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی نشان داد که ما در شرایط سخت می توانیم با اولویت بندی کارهای بزرگ را انجام دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقدامات عمرانی در این شهر تداوم دارد و متوقف نمی‌شود، خاطرنشان کرد که علیرغم شرایط اقتصادی و توقف بسیاری از فعالیت‌ها به دلیل شیوع کروناویروس، فعالیت‌های عمرانی در شیراز تداوم دارد و به‌زودی چندین پروژه مهم در این شهر افتتاح می‌شود.
حیدر اسکندرپور ادامه داد: برای ورودی‌های این ایستگاه طراحی‌های خاصی انجام شده، که به سهم خود بستری برای ایجاد و استقرار گالری‌های دائمی هنری محسوب خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.