اهمیت حفظ روحیه ورزشی در روزهای کرونا با هدف تقویت قوای جسمی و سلامت روحی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت گرامیداشت روز ملی تربیت بدنی، بر حفظ روحیه ورزشی به ویژه در روزهای کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایران ریپورتس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام توجه به امر ورزش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از افتخارات این مجموعه برشمرد.

در متن این پیام آمده است:

کشور عزیز ما ایران از دیرباز به وجود فرهنگ پهلوانی شهرت جهانی داشته و مردمان کشور عزیزمان منش ورزشکاری را در ابعاد مختلف زندگی خود به کار بسته اند؛ اگرچه این روحیه در طول سالیان متمادی و به واسطه غلبه فرهنگ شهرنشینی تا حدودی کمرنگ شده است، اما این علاقه مندی به موضوع ورزش و ورزشکاری کماکان در جامعه ما به چشم می خورد. اهمیت این موضوع در ابعاد گوناگون جسمی و روحی نیز طی سال های اخیر همواره مورد تایید جامعه علمی قرار گرفته و امروزه ضرورت توجه به امر ورزش و تحرک بدنی در سلامت و تقویت سلامت جسم و جان فرد، بر هیچ کس پوشیده نیست.

نقش ورزش در سلامت عمومی فرد به گونه ایست که در مواجهه با پاندمی کرونا نیز این ضرورت مورد تاکید قرار گرفت و یکی از مهم ترین توصیه های عمومی، توجه به امر ورزش و حفظ قوای جسمانی، حتی در ایام قرنطینه و در منزل بود تا بتوان ضمن تقویت سلامت و توان جسمی افراد، به کمک شادابی و طراوت حاصل از ورزش، چالش های ناشی از ایام قرنطینه را کمرنگ تر ساخت.

توجه به امر ورزش در نظام آموزشی کشور ما نیز همواره مورد توجه قرار گرفته که این تمرکز و مداومت تا سطح آموزش عالی نیز به چشم می خورد و از افتخارات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اولویت بخشیدن به این موضوع در کنار دانش اندوزی در عرصه های آموزشی و خدمت در عرصه های بهداشت و درمان است و ثمره این اولویت بخشیدن را همواره در موفقیت های غرورآفرین دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در رویدادهای بزرگ ورزشی شاهد بوده ایم.

دستاورد ارزنده ای که ارزش آن فراتر از تنها عناوین قهرمانی، بلکه گویای وجود روحیه شاداب و باطراوت فرزندان خانواده بزرگ علوم پزشکی شیراز است که بی شک در سایر ابعاد، نمود می یابد.

ضمن گرامیداشت فرا رسیدن بیست و ششم مهر، روز ملی تربیت بدنی، از تلاش های تمامی دست اندرکاران امر ورزش و تربیت بدنی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که موجب افتخارات ارزشمندی برای این مجموعه بوده اند، صمیمانه سپاسگزارم.

با دعوت از تمامی مردم عزیز استان فارس به مداومت در امر ورزش و فعالیت بدنی منظم با رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان راهکاری برای ارتقای سلامت جسمی و پیشگیری از بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، بیماری های قلبی عروقی و دیابت، همچنین پیشگیری از بروز افسردگی، اضطراب و آسیب های روحی به ویژه در ایام کرونا، امید است شاهد تقویت روحیه و فرهنگ ورزشکاری در کشور عزیزمان باشیم.

دکتر مهرزاد لطفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

Leave a Reply

Your email address will not be published.