آنالیز بیش از ۱۵۵۰ فراورده ضد عفونی کننده الکلی و غیر الکلی در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی فارس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از آنالیز بیش از هزار و ۵۵۰ فرآورده ضدعفونی کننده الکلی و غیر الکلی دست و سطوح در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این معاونت، طی دوران کرونا خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر «محمدجواد راعی» با گرامیداشت آغاز هفته ملی سلامت، در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شده بود، محوریت برنامه های این معاونت در هفته ملی سلامت را آموزش و اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با سلامت غذایی و دارویی عنوان کرد.

او اظهار کرد: در دوران کرونا نیز ضمن پاسخگویی روزانه به پرسش های مردمی در زمینه بیماری کووید ۱۹، واکسیناسیون و داروهای مرتبط با این بیماری و تولید محتوای آموزش مردمی در این زمینه؛ دو طرح پژوهشی مرتبط با نحوه درمان کووید۱۹ و شیوع بیماری قارچ سیاه در بیمارستان های شیراز نیز انجام شده است.

دکتر راعی با اشاره به پیگیری شکایات مرتبط با فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل ادعا شده در درمان کرونا، از

برخورد با عطاری های متخلف عرضه کننده فرآورده های غیرمجاز مدعی درمان این بیماری خبر داد و گفت: همچنین در این معاونت تلاش شده تا ضمن الکترونیکی شدن مسیرهای بازرسی داروخانه ها، روند کشف و توقیف اقلام خارج از چرخه سلامت با شدت بیشتری در دوران کرونا دنبال شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود از ارائه بیش از ۷۰۰ مورد مشاوره و آموزش به متقاضیان و تولیدکنندگان ماسک، با هدف افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خبر داد.

او یادآور شد: همچنین در این ایام تلاش شده تا با استفاده از دانش فنی شرکت های دانش بنیان، کار تولید فیلترهای نانو و تولید ماسک های با استاندارد N۹۵ و N۹۹ برای استفاده و حفاظت بیشتر از کادر درمان، در استان فارس شتاب گیرد.

دکتر راعی تلاش برای مدیریت صحیح فرآیندهای توزیع دارو در استان و پیشگیری از کمبودهای دارویی را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد که در دوران کرونا با حجم مضاعف پیگیری شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.