در فوتبال حرفه ای ایران چه میگذرد

خبرنگار روزنامه تماشا در این خصوص گفت‌: حدود دو دهه از عمر فوتبال حرفه ای ایران و تبدیل لیگ ایران به  لیگ برتر  میگذرد، شاید به جرات میتوان گفت که در این مدت ۲۳ سال از عمر حرفه ای فوتبال ایران  تنها پیشرفت چشمگیری که شاهد آن بودیم‌ ترقی رقم قرارداد بازیکنان تیم ها بوده است .

به گبه گزارش ایران ریپورتس، محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا اظهار داشت: در دیگر ارکان حرفه ای فوتبال چه در زمینه سخت افزاری و چه در زمینه مدیریتی نه اینکه پیشرفتی شاهد نبود بلکه در خیلی از زمینه ها پسرفت هم کرده ایم.

وی ادامه داد: در مهمترین بخش حرفه ای فوتبال یعنی در بخش مدیریت به جرات میتوان گفت در این چند سال به ندرت شاهد مدیری توانا ، لایق و ماندگار در فوتبال ایران بوده ایم . و در اکثر باشگاه ها مدیران به مانند بازیکنان و مربیان میهمان یکی دو فصل باشگاه بیشتر نیستند.

به‌ گفته او، در راس مدیران لیگ برتری همواره مدیریت دو باشگاه بزرگ پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال تهران، همیشه در بطن توجهات و البته حاشیه های فراوان فوتبال ایران بوده است.

او افزود: مدیرانی که به واسطه مدیریت بر دو باشگاه بزرگ پایتخت  جایگاهی به مراتب قابل توجه تر از بقیه مدیران پیدا می کنند.

این فعال حوزه ورزشی عنوان کرد: مدیرانی که اوج هنر مدیریت آنها به خرید های گران قیمت و پر سرو صدا در اول فصل و نیم فصل برمیگردد ، بدون توجه به اندوخته و بودجه باشگاه و عواقب آن و  صرفا جهت ابراز وجود و دلبری برای هواداران تیم های خود.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: همواره در راس مدیریت این دو باشگاه بزرگ اینقدر حاشیه و بدهی  وجود دارد که اغلب در این پست های مهم بازنده و سر شکسته بوده اند. حتی با وجود قهرمانی های که با باشگاه خود  بدست آورده اند ولی همواره نتوانستند خود را در مقابل حاشیه های همیشگی این دو تیم ایمن نگه دارند و یکی پس از دیگری با انبوهی از بدهی ها و ناکامی  باشگاه را تحویل دیگری می دهند .

محمد رضا جوکار بیان کرد: حال در عصر جدید و در  سال ۴۰۳ هم باز تغییری در بعضی سو رفتارهای تکراری از سوی مدیران این دو  باشگاه بزرگ ‌ایران نبوده ایم و حتی در مرتبه ای بدتر شاهد مدیرانی هستیم  که شأن و منزلت خود و باشگاه را به حدی پایین نگه داشته اند که بیشتر در نقش هواداری دو آتیشه ظاهر می شوند.

وی ادامه داد: مدیرانی که به نظر بجز خرید های گران قیمت اول فصل باید  برای حفظ جایگاه خود و بدست آوردن دل هواداران تیم  خود،  مجبور باشند خود نیز  نقش یک هوادار دو آتیشه را  بازی کنند و از نقش و‌ وظیفه اصلی  مدیریت خود که حفظ آرامش و حفظ شأن باشگاه  بزرگی که در راس آن هستند  دور شوند.

به‌ گفته او، در آخرین مناظره دو مدیر باشگاه بزرگ پایتخت در تلویزیون ملی و در حضور میلیون ها ببینده تلوزیون، شاهد اتفاقات خوبی نبودیم و  چنان ادبیاتی علیه یکدیگر و تیم های رقیب بکار برده شد که گویی دو هوادار افراطی مقابل همدیگر قرار گرفته اند.

جوکار افزود: در عصری که باشگاه بزرگی مثل یونتوس، ایتالیا،  سرمربی قهرمان جام حذفی خود را بدلیل پرخاش به داور در دیدار فینال اخراج میکند و طی بیانیه ای از هوادارن فوتبال دنیا بخاطر این سو رفتار سرمربی که مغایر با رفتار حرفه ای فوتبال است عذر خواهی میکند.

وی در ادامه سخنانش گفت: لیگ برتر انگلیس که مدیران مشغول انجام وظایف خود هستند و  سر مربیان  تیم های اول تا سوم  که تا هفته های آخر رقیب هم بودند چنان از شایستگی تیم مقابل تهمت های خود در تیم رقیب  سخن میگویند که مقام و رتبه خود را نیز والا و  پر رنگ نشان دهند.

او در پایان گفت: در ایران مربیان ما و در راس آن مدیران دو باشگاه بزرگ پایتخت با رفتار و گفتار خود چنان بین  نسل جوان و طرفداران دو تیم نفرت پراکنی ایجاد میکنند و آنان را چنان  تحریک میکنند که جای هیچ احترامی برای همدیگر باقی نمیگذارند.

محمدرضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا

Leave a Reply

Your email address will not be published.