تعدادی از مدیران و مسئولان استانی فارس در پیامهایی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفتند.
پیام مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس بمناسبت بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی
در پیام عباس باباخانی آمده است:
هفته گرامیداشت روابط عمومی را باید روزی برای تکریم افکار عمومی، انضباط و برنامه ریزی صحیح ارتباطات برون سازمانی و اهمیت اطلاع رسانی دانست. لازم می دانم این هفته را پیش از همه به دست اندرکاران و فعالان این عرصه تبریک بگویم. اعضای جامعه روابط عمومی در سراسر جهان رسالت های مشترکی بر دوش دارند که بازگویی آن ها در این فرصت مغتنم سالانه وظیفه ای است که نباید به دیده اهمال به آن نگریست.
تصور مدیران و تصمیم گیران از جامعه با تصویر مردم از عملکرد سازمان ها رابطه ای وثیق دارند. این تناسب از هماهنگی در افکار و رفتارهای مدیران سازمان ها و روابط عمومی ها نشات می گیرد و موفقیت به هر معنا که تعریف شود بدون در نظر گرفتن این عوامل در دنیای امروز قابل تحقق به نظر نمی رسد، دنیایی که موفقیت سازمان ها و مدیران را در فضایی به شدت متکثر و ناهمگون ارزیابی می کند.
بدون شک اهمیت روز افزون نهاد روابط عمومی ابتدا از ذهن و عمل دست اندرکاران این حوزه به سایر بخش های هر سازمان و جامعه سرایت می کند و این مهم ایجاب می کند که ارکان روابط عمومی بیش از هر زمان دیگری در تعمیق شناخت از اقتضائات، کارکردها و نتایج روابط عمومی به جان بکوشند.
بار دیگر هفته روابط عمومی را به همه دست اندرکاران و علاقه مندان این حوزه در نهادهای دولتی و عمومی و خصوصی و همچنین دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی تبریک عرض می کنم.
پیام استاندار فارس به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی
متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی، روز ارج نهادن به تلاش آیینه داران ارتباط، حقیقت و شفافیت است.
روابط عمومی، آیینه ی تمام نمای رفتار سازمانی هر مجموعه است که ایجاد تفاهم و تقویت ادراک دوطرفه بین مردم و سازمان، شاه بیتِ مأموریت آن، محسوب می شود؛ بنابراین، روابط عمومی برای جلب اعتماد و ایجاد تفاهم و رسیدن به اهداف، باید در اطلاع رسانی، همواره، صداقت و شفافیت را چراغ فرا راه خود قرار دهد تا زنگار بی اعتمادی، آیینه ی ارتباط را مکدّر نسازد و جام جهان بینِ اطلاع رسانی در نگاه تیزبین مخاطبان، به صورت مخدوش جلوه گر نگردد و جایگاه واقعی روابط عمومی، همواره بر صدر و قلّه ی هر سازمان، همچون خورشید نورافشانی کند.
دغدغه مندان تعالی و ترقّی جایگاه روابط عمومی باید در اوج انصاف، تجلی گر حقایق و در کمال صداقت، پرچمدار شفافیت باشند و با دقّت تمام و بدون تحریف اطلاعات، تلاش کنند بین سازمان و مخاطبان، فهم متقابل و حس اعتماد پدید آورند وگرنه، خبررسانی صِرف، اشتیاق و رابطه ای حسنه را موجب نخواهد شد و قرین اقبال مردمی، نخواهد بود.
در دنیای مدرن، فهم و درک جایگاه روابط عمومی از بدیهیات و از الزامات حکمرانی خوب و حکومت قانون است و تحقق این امر مهم نیز منوط به توانایی و هنر خود روابط عمومی هاست که ضمن ترقّی جایگاه روابط عمومی، به رسالت و وظایف ذاتی خود به خوبی عمل کنند.
خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، شاهد تلاش و پیگیری های عالمانه و آگاهانه در این راستا هستیم و امید به بهبود، ما را به همراهی، مشتاق تر می سازد تا با تأیید نقاط قوت و نقد عیب و کاستی ها، در تقویت جایگاه رفیع روابط عمومی ها اهتمام ورزیم.
اینجانب روز ملّی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه ی خطیر، تبریک و تهنیت، عرض نموده، ضمن ارج نهادن به تلاش های بی شائبه ی پرچمداران ارتباط و تفاهم، امیدوارم که روابط عمومی ها با تعهد، مسئولیت پذیری، نگاه عالمانه و رعایت اخلاق حرفه ای، در جهت ارتقای سطح تعامل سازمان ها و ادارات با مردم و رسانه ها، قرین توفیق گردند.
شهردار شیراز روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت
شهردار شیراز با ارسال پیامی ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به شاغلین و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
در متن پیام مهندس اسکندرپور آمده است: با توسعه فناوری های اطلاعاتی و گسترش دسترسی به رسانه های مختلف در دنیای امروز، توجه به علم ارتباطات نقشی حیاتی در زمینه آگاه سازی عمومی و حیات سازمان ها ایفا می کند. از نمادهای توسعه یک جامعه می توان به اطلاع رسانی صحیح و به موقع، روشن سازی افکارعمومی، مردمداری و احترام به حقوق افراد و تلاش برای افزایش مشارکت مردم به عنوان شهروندان آگاه و مسئولیت پذیر اشاره کرد و روابط عمومی می تواند با درهم آمیختن هنر، علم و تخصص قدم در این مسیر بگذارد.
روابط عمومیها به ویژه در نهادی همچون شهرداری که بر ابعاد مختلف زندگی شهروندان تاثیرگذار است، نقش حیاتی و ارزندهای را در پاسخگویی و شفافسازی افکار عمومی نسبت به اتفاقات درون و برون سازمان و ارائه سیاستها و موضعگیریهای سازمان در خصوص اقدامات و اتفاقات مختلف سطح شهر دارد. موفقیت در ایفای این نقش حیاتی وامدار علم، تخصص و تعهد شاغلین عرصه روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و شهروندان است.
نقش و جایگاه روابط عمومی ها در بحران شیوع ویروس کرونا خود را بیش از پیش نشان می دهد، آنجا که به دل شهر می زنند و برای اطلاع رسانی صحیح و دقیق تلاش می کنند تا خبرها و اطلاعات امیدوارکننده همچون ضدعفونی معابر، پیگیری ها برای حفظ جان شهروندان و … مرهمی باشد بر نگرانی و اضطراب همه گیر مردمی که چشمشان را به قاب تلویزیون و گوشی های تلفن همراه دوخته اند، خبرها را دنبال می کنند و روزهای بهتر را انتظار می کشند.
از این رو با توجه به نقش اثرگذار روابط عمومی ها در شکل گیری افکار عمومی به ویژه در مواقع بحرانی باید به جایگاه علمی و تخصصی آنها نگاهی دقیقتر داشته باشیم و در مسیر ارتقای توانمندی شاغلین این عرصه گام برداریم تا در ارتباطی دو سویه شاهد ارائه تصویری صحیح از سازمان نزد مردم و از سوی دیگر انتقال خواسته ها و نیازهای شهروندان به گوش مدیران باشیم.
۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به شاغلین این عرصه در شهرداری شیراز تبریک می گویم و امیدوارم در مسیر ارتقا و تعالی کلانشهر شیراز گام های ارزنده ای بردارند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز روز روابط عمومی را تبریک گفت
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در پیامی روز ارتباطات و روابط عمومی را به شاغلین این عرصه تبریک گفت.
در متن پیام دکتر حمید جورکش آمده است: 27 اردیبهشت ماه در تقویم به نام روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است تا روزی در تقویم باشد که سختی ها و شیرینی های این شغل را بتوان بر قلم آورد.
شاغلین عرصه روابط عمومی در راستای ایجاد تصویری دقیق و واقع بینانه از سازمان خود و ایجاد ارتباطات اثرگذار با مردم و به ویژه اصحاب رسانه تلاش می کند و در این مسیر لحظه ای از پای نمی نشیند. روز ۲۷ اردیبهشت، یادآور نقش مهم، تاثیرگذار و روز افزون روابط عمومی ها است که با بهره گیری از مهارت، علم، هنر و دانش به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده اند و با برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی به جایگاهی مهم دست یافته اند و بدون فعالیت آنها، سازمان ها و نهادها نمی توانند جایگاهی در افکار عمومی داشته باشند.
مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران در خصوص این شغل می گوید که《روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزهی اداری گام برمیدارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.》و این تعریف به درستی جایگاه، وظایف و دشواری های شغل روابط عمومی را نشان می دهد.
۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را صمیمانه به همه همکاران سختکوشم در مجموعه شهرداری شیراز و همچنین همکارانم در سایر نهادهای و سازمان های شیراز و ایران تبریک می گویم و برای آنها ازردرگاه پروردگار متعال بهروزی، موفقیت و سلامت آرزومندم.
انتهای پیام/