۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر در فارس واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر، واجد شرایط رأی دادن در استان فارس هستند، از مشارکت ۱۴۶۰۰۰ رأی اولی در تشکیل مجلسی در طراز ایران اسلامی خبر داد.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۵ بهمن با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است، گفت تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان پهناور فارس، سه میلیون و هفتصد و سه هزار نفر است که از این تعداد ۱۴۶۰۰۰ رأی اولی، در یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به شعب اخذ رأی در سراسر استان، برای اولین بار در تصمیم‌سازی برای کشور عزیزشان مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در شهرستان شیراز ۴۸۰۰۰ رأی اولی داریم، به تعداد شعب اخذ رأی هم اشاره کرد و افزود: ۳۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان وجود دارد و بنابر هماهنگی‌های انجام شده، تعرفه‌ها چاپ و مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شده و در هفته جاری به استان می‌رسد که به تفکیک حوزه‌های انتخابیه توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم رقابت‌های خوبی در همه حوزه‌های انتخابیه شکل بگیرد، افزود: در انتخابات پیش رو، دیگر نیازی به درج مهر در شناسنامه‌ها وجود ندارد و هم‌استانی‌های می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و همچنین گذرنامه با مراجعه به شعب اخذ رأی در بزرگترین فعالیت اجتماعی و سیاسی سال ۱۴۰۲ نقش‌آفرینی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه با بیان اینکه تمام انتخابات، به‌صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شود، تصریح کرد: احراز هویت مراجعه‌کنندگان به شعب اخذ رأی به‌صورت برخط انجام می‌شود و مابقی فرآیندها نیز به‌صورت دستی انجام خواهد شد.

قزلسفلی در پایان تصریح کرد: انتخابات تمام الکترونیکی در سطح کشور تنها در ۴ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود و بنابر اعلام دستگاه‌های متولی در استان فارس حوزه انتخابیه تمام الکترونیکی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.