یک دست صدا ندارد

همه ما با داستان معروف شکستن چوب برای نشان دادن اهمیت اتحاد و همبستگی آشنا هستیم و بس داستانی درعین واقعیت است که در تک تک امور باید مورد توجه قرار گیرد، به ویژه هنگامی که منافع یک استان و مردم آن درمیان باشد.

ایران ریپورتس98// انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم، مجلسی با اکثریت نمایندگان داعیه دار انقلابی و اصولگرایی برگزار شد اما نمایندگان استان بزرگ فارس نتوانستند عنان هیچ یک از کرسی های دوازده‌گانه را در دست بگیرند.

اگر نماینده های مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به صورت کلان به مسائل استان نگاه کنند قطعا می توانند با همراهی یکدیگر و اتحاد مشکلات استان را برطرف کنند اما اگر اینگونه شد که متاسفانه همین اتفاق در نخستن گام رقم خود نمی تواند مشکلات را برطرف کرد، تاسف از جایی است که با حضور 18 نماینده در سطح استان هیچکدام جایگاهی در هیئت رئیسه مجلس نداشتند و این به دلیل اتحاد و همراهی آنان است.

برای نمایندگان فارس آزمونی دیگر در راه است، در روزهای آتی شاهد تعیین کمیسیون ها و برگزاری انتخابات برای کرسی های هیئت رئیسه هر کمیسیون خواهیم بود و درصورت اتحاد و یکپارچگی 18 نماینده استان و سبک و سنگین کردن های لازم در مجلس، می توان عنان تعدادی از کمیسیون های مهم را در دستان آنان متصور شد.

حضور نمایندگان فارس در سمت های مهم و تعیین کننده کمیسیون های تخصصی و مهمی نظیر امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، برنامه و بودجه، فرهنگی و… می تواند سرمنشا خیر و برکت و رقم خوردن اتفاقات بسیار خوبی در حوزه های معیشتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… باشد، اتفاقاتی که در مجالس گذشته بویژه مجلس دهم کمتر شاهد آن بودیم و یکی از دلایل انتخاب بسیاری از افراد جدید در قالب نمایندگان فارس نیز رقم خوردن تحول در مجموعه استان می باشد.

متاسفانه در مجالس گذشته به دلایل مختلف مجمع نمایندگان استان فارس چندان فعال و موثر نبوده و به همین دلیل در بخش های مختلف تاثیر چندانی در وضعیت استان نداشته اند اما قابل ذکر است که تاکنون هیچگاه شاهد چنین یکدستی و هم طیفی نمایندگان استان فارس نبوده ایم و این مسئله باعث بالا رفتن توقع از آنان شده و هماهنگی، همراهی و همدلی بیشتر آنان برای بهبود و رونق اوضاع در استان پهناور فارس را می طلبد.

امیدواریم عدم حضور نمایندگان فارس در جایگاه هیئت رئیسه تلنگری باشد که هر وقت منیتی در کار آمد همین موضوع وجود خواهد داشت و به مسائل مطلوب نخواهیم رسید و در بحث کمیسیون های تخصصی مجلس تا حدودی این کم کاری، عدم اتحاد و هماهنگی کافی جبران شود.

مردم فارس چشم انتظار روزهایی طلایی با سیاست‌ورزی های درست و هماهنگ نمایندگان خود در مجلس یازدهم می باشند.

*محمد صادقی؛ فعال رسانه‌ای

Leave a Reply

Your email address will not be published.